Söndagsrapport

Hello musiclovers!

Hur har ni det? Är ni redo för söndagsrapporten? Ja, varesig ni är det eller inte så kommer den här.

Gör er redo.

Det har varit dimmigt i veckan. Fint. Jag ser fram emot hösten så att mötas av detta på morgonen tycker jag är härligt… Men en aning svårt att hitta till jobbet förstås. Fast med sänkt fart gick det bra.

Den nya IKEA-katalogen har kommit och jag känner att IKEA och jag har glidit ifrån varandra den senaste tiden. Vi har inte hängt så mycket som vi brukar. Det kan ha med att göra att jag inte vill handla hem mer grejer. Jag tycker att vi har fullt som vi har det. Men fina saker har de… Några faboriter:

Och på tal om fina saker så såg jag några balla lampor i en inredningsbutik för ett tag sen. En virknål och lite garn så kan man göra sin egen. För 600 spänn kan man nog säkert göra tio stycken.

Veckan har varit kryddad med en väntan på en fest. Festen var i går kväll (kommer mer om den…) och vi har förberett både det ena och det andra. Tjejen som fyllde år gillar fairtrade och ekologiskt, så vi försökte anpassa presenten efter det. Vi gjorde en latjolajbanlåda. Den innehöll bland annat en tvål från Dr Bronner, ett armband och en burk med hemlagad sylt.

Maten i veckan har varit lite slarvig ibland. Men jag har kommit på att man nästan alltid hinner laga något även om man har dåligt med tid. En omelett med keso, tacosås och skinka tar inte många minuter. Fast någon tävling i snyggast mat vinner det nog inte.

Min väldigt snälla svägerska la en fin present i vår brevlåda härom dagen. Hembakat bröd. Ett bröd som enbart innehåller nötter, ägg och olja. Jag kommer absolut att baka detta bröd en vacker dag. Förmodligen redan nu i veckan. För detta var otroligt gott. Och jag tror inte att min svägerska lägger bröd där mer på ett tag så jag får nog baka själv. 🙂

Väldigt gott bröd för oss som gillar att tugga. Här finns en annan variant som jag nog också måste testa efter att jag bakat svägerskans.

Våra tomater har blivit så förskräckligt bortglömda i veckan så de har nästan törstat ihjäl. De började ramla av så jag tog in dem för att se om de kanske kan mogna inne. Det verkar inte så troligt.

Och så kom vi då till helgen. Ja, vi har varit i Stockholm och varit på 40-års fest. En kär vän som fyller 40 i dagarna och som ställde till med stor fest. Och vilken fest sen då. Jag skrattade så mycket att jag blev hes. Och för att inte tala om hur fint allting var. Ett hem fyllt med härliga saker och många loppisfynd och typiskt otroligt hemtrevligt.

130825-12 130825-13 130825-14 130825-15 130825-16

Det var grillat och kräftor och fantastisk efterrätt och otroligt roliga och härliga människor. Jag har träffat nästan alla av dem förut. Men det var ungefär 15-20 år sen jag träffade en del av dem. Superkul med kära återseenden. Och precis som jag så hade de inte heller blivit en dag äldre sen sist.

Tack snälla Anna för en otroligt kul fest. Ett helt perfekt party. Hoppas att vi får träffa alla snart igen.

I övrigt har jag även sytt lite… mer om det i ett annat inlägg…

Har haft ett jobbigt möte på jobbet (som gick superbra och jag kände mig en halvmeter längre när det var över), jag har tagit upp bekantskapen med springskorna igen (kände mig en halvmeter kortare efter det chockerande mötet), jag ser fram emot en ny vecka som jag tänker ska gå i rensandets tecken. Jag tänker öppna korsdrag i huset under solen.

Nu är det slappsöndag i soffan som gäller. Moraeus program ser vi fram emot ikväll. Men först något avsnitt av Rederiet i Öppet arkiv.

Vad ser ni fram emot i veckan som kommer och vad vill ni se mer/mindre/inget/allt om här i söndagsrapporterna?

(Och så var på några frågor… Jo, man kan få beställa mobilfodral. Hör av er via mail om ni vill prata om det. Och ja, vår matklubb som jag brukar berätta om har ett slags gästbok som följer med besöken. Den sätter vi in menyn i och skriver om maten och kvällen och allt mellan himmel och jord. Väldigt kul!)

2 thoughts on “Söndagsrapport

Kommentera

