Glossybox #19 – Augusti

En ny låda brakade ner i brevlådan för några dagar sen. En av de bästa lådorna jag fått tror jag. Minsann. Om jag tänker efter.

Här är vad den innehöll.

ID Hair – Elemants Gold Colour Keeper Shampoo + Conditioner.
Produkter som innehåller nordisk bomull och UV- och värmeskydd och dessutom förhindrat färgen i färgat hår, att mattas ut. Låter som en dröm!
Om det funkar på färgen eller inte har jag ingen aning om men jag föll pladask för dessa produkter. Doftar ljuvligt och känns superhärligt. Heja.
199 kronor för 250 ml. Nja. Smakar det så kostar det.

The Body Shop – Honeymania Body Butter.
En ny grej tydligen som visst inte kommit ut på marknaden ännu. Och jag älskar deras Body Butter. Jag har rätt många men missbrukar det kraftigt så här går det åt. Den här doften slår alla rekord och min burk är snart slut. Lanseras visst 26 september i Sverige. Kul att få testa något nytt. Och som sagt: Jag älskar detta!
Har tidigare fått en chokladburk av GB.
185 kr för 200 ml. Värt!!!

ModelCo – Bronzed Goddess Duo Eye Shadow.
Typiskt skitfina färger och den ljusa är väldigt glittrig vilket jag tycker är kul och bra på alla sätt och vis. Kanske är det lite för stor skillnad på färgerna för min smak, men vad gör det. Jag har redan använt dem flera gånger. Jag gillar ögonskugga!
Har tidigare fått en läpp- och kindgrej från dem (som jag ratade!) (fick dessutom denna två gånger!) och ett två-i-ett läppstift som jag älskar! Och så en läppenna också, som jag inte tyckte om…
179 kr för ögonskuggan. Rimligt.

Be A Bombshell – Onyx Black Eyeliner
En fantastisk eyeliner som är som en tuschpenna. Vattenfast och enkel att använda. Men! Den innehåller otroligt mycket skit. Kryllar av parabener. Blä! Detta har blivit ganska omskrivet i bloggar och på Instagram så vi får se om GB tänker göra något åt detta i framtiden.
120 kronor för en sån här grej. Ja, jag kommer att avstå.
(Kanske innehåller nästan allt smink en massa skit när allt kommer till kritan. Men detta blev så uppmärksammat och verkar innehålla så väldigt mycket, att jag väljer att avstå.)

Claudia – Nailpolish
Kul färg och kul att det här gamla märket fortfarande finns kvar.
Jag gillar färgen och kommer absolut att måla mina naglar med detta. Ska bli spännande att se om borsten är så himla bra (platt och bred, wide brush) som GB skriver.

Kul och bra låda. En favoritlåda av de jag fått.

Kommentera

