Ha-begär

Jag är rätt sträng mot mig själv. Jag vet inte om jag är mycket strängare än andra är, men jag anser i alla fall att jag är för sträng mot mig själv för mitt eget bästa. Jag tycker inte att jag missköter mig nämnvärt i livet så jag borde unna mig mer. Men när man ska unna sig är det bra om man unnar sig bra saker. Knark, sprit, tobak och andra typiskt dåliga saker är det rätt värdelöst att unna sig. Jag har heller inget direkt behov av att t ex ta till flaskan för att belöna mig själv. Men jag ska börja unna mig mer. Av bra saker.

Just nu blev jag till exempel rysligt sugen på att göra ett collage över saker jag önskar mig just nu. Timingen av detta är inget vidare just nu. Men jag skiter i det och gör mitt collage ändå. Bara för att jag vill, En anledning så god som någon.

Detta är vad mitt ha-begär skriker efter just nu.

Pepparkaksburk från Arbrå Ångbageri
Orange Koffert från Åhléns
Den magiska gnistan – Kajsa Ingemarsson
Fågel av Kaj Bojesen
Mörkt rött nagellack från Zoya
Rosa burk i silikon från KG Design
United States of Cakes – Roy Fares
Bänken Annie från Åhléns
RÅSKOG rullvagn från IKEA

Japp, det är vad jag vill ha. Plus ett litet sött torp ca 5-10 mil från där jag bor.
Mer än så behöver jag inte.

2 thoughts on “Ha-begär

Kommentera

