Söndagsrapport

Hej! Trevlig söndag! Har ni röstat idag?

Hur har veckan varit? Min har varit bra. Jag har klarat av en hel del och till och med ett lönesamtal och ett utbrott på jobbet. Dock inte i kombination med varandra. Men ibland är gränsen nådd bara. Det kan vara bra när den är det. För då händer det grejer.

Den här veckan har det blivit mer och mer höst för varje dag tycker jag. (Och det har jag säkert helt rätt i också, jag menar… så funkar ju naturen.) Men det har varit varmt och skönt och många soliga kvällar. Det gillar jag.
Men jag tror inte att mitt citronträd är så förtjust i de kalla nätterna som härjar nu mera, så nu har det fått flytta in. Jag läste mig till att man skulle göra rent det när man tar in det. Så jag har duschat och fixat och plockat. Ingen ohyra här inte.

 

Först fick det bara flytta in och sen fick det även en solig lampa. Vi får se om jag klarar av att hålla det vid liv över vintern. Hoppas!

En annan fin växt fick jag av en kollega i veckan. Hon har såna här fina i sin trädgård och förgyllde mitt skrivbord med denna i veckan. I fredags fick den flytta hem. Otroligt att det kan finnas så fina växter. Och så snälla kollegor. Och min bästaste färg och allt.

 

Jag har fått någon konstig allergisk reaktion mot något vid ett öga. Det har kliat som tusan och varit rött. Har i och med detta sminkat mig väldigt sparsamt. (Jag vet, jag borde inte ha gjort det alls men… ja…). Och som vanligt när något är förbjudet så blir man extra nyfiken och sugen. Såg något väldigt fint i en tidning som jag var tvungen att spara.

Det är (tyvärr) inte jag på bilden. Det är tidningen.

Jag antar att ni undrat om jag ätit något extraordinärt i veckan. Och det kan ni slå er i backen på att jag har. Jag har ätit hemlagad pesto som vi fått i present (TACK Lena! Hur god som helst!) och så har vi börjat äta på surkålen. Den är också helt ljuvlig. Jag kommer absolut att göra mer! Och varför har jag aldrig gjort egen pesto? Det måste jag göra när den här ljuvliga burken är slut.

Synd att kålen ska behöva ligga där och dela tallrik med några trasiga skivor skinka bara. Ovärdigt.

Jag har haft rätt högt tempo i veckan. Jobbat stenhårt, skärpt till mig med min löpning och röjt en hel del i skåp och gömmor här hemma. När jag varit färdig för dagen har jag fullkomligt tuppat av och då kollat på några härliga program som dragit igång igen. Såg ni Hela Sverige bakar till exempel? Sanslöst smarrigt program!

 

Har en hemlig (nåja) dröm om att få vara med i det programmet. Men jag är ju inte på långa vägar så duktig som de är. Men vad gör det, hemliga drömmar får man väl ha hur många som helst va? Skulle även vilja vara med i Halv åtta hos mig. Men jag har aldrig sökt eller nått sånt. Har ni? Har ni sökt till något program någon gång? Jag har ju sökt till Robinson en gång men kom ingen vart med det. Och det var nog tur.

En annan stor grej som hänt är att jag har köpt nya mysbrallor. Skriv upp det i era anteckningsböcker mina vänner för detta är stort. I alla fall så var det stort att jag insåg en sak när jag kom hem från affären. Att det står JUST DO IT på ena benet. Jo, det såg jag ju i affären också, men då såg jag det mer som text. När jag kom hem såg jag det som ett meddelande till mig. Faktiskt. Någon ville säga mig något.

Säger ni förresten Najk eller Najki? Jag säger Najk fast jag vet att det är fel. Men jag säger å andra sidan inte Daj-djestiv om Digestive-kex heller, så… ja… man ska nog inte lyssna så mycket på mig.

Jag såg på Go’kväll i lördags och då var Kajsa Ingemarsson där som gäst. Hon pratade bland annat om sin bok Den magiska gnistan och den blev jag väldigt intresserad av. Den handlar som kreativitet och vad det är och var den kommer ifrån och så vidare. Intressant. Måste nog införskaffa boken! Att den handlar om vägen till ett kreativt liv gör mig mycket nyfiken!

I övrigt har det inte hänt så mycket mer. Jag har köpt nya springskor som jag ska testa i eftermiddag. Ska bara låta min mans pannbiffar smälta i magen i stund till först. Jag känner mig nöjd med allt röjande jag åstadkommit i veckan och jag har njutit när jag burit ut grejerna och skräpet ut genom vår ytterdörr. Det är nu mera en fröjd att öppna skåp som jag tidigare inte vågade öppna i rädsla över att få skiten över mig.

I veckan som kommer är det mycket kul som händer. Två kompisträffar mitt i veckan och ett ett fredagsmys som väntar i slutet. Jag ska dessutom testa att bära en orange tunika som jag har sytt idag. Den ligger i tvättmaskinen just nu för att mjuka till sig och jag vet faktiskt ännu inte om den är lyckad eller inte. Hur vet man det förresten?

Ha en fin avslutning på veckan och en bra start på den nya som börjar i morgon.

 

 

3 thoughts on “Söndagsrapport

  1. Den surkålen tror jag att jag måste testa. Vi har köpt ett speciellt surkålsfat så man slipper öppna en burk två gånger om dagen. Man behöver bara ha den stående och gotta till sig i rumstemperatur och så blir det svingod surkål. Surkål är nog nästan det godaste man kan äta med vitkål. Nom nom!

    Pesto är ju jätteenkelt att göra så det tycker jag absolut att du ska testa. Jag brukar göra utan parmesan bara för att jag är vegan. Så man måste inte ha det hemma för att göra det heller.

  2. Har aldrig sökt till något program. Det skulle väl vara Gör om mig i Gokväll i så fall. Sedan skulle Roomservice o Frida W gärna få komma hem till mig och göra om. Gör om mig och gör om mitt hem, tack!

  3. Kände mig lite spontan efter att ha läst din blogg och beställde Kajsa Ingemarssons bok på studs. Utan att ens fundera. okej jag kollade köläget på bibblan först men det var fem före i kö.

Kommentera

