Glossybox #20 – September

Den 20:e lådan har kommit och det var, ja ursäkta, den sämsta någonsin. Men okej, jag ska ändå berätta vad som är i. Fattas bara annat. Jag vet ju att ni ligger och kvider av nyfikenhet.

Eller inte.

Men okej, detta var det i lådan.

Och ursäkta. Det är fula bilder. Också. Inte bara dåligt innehåll utan även fula bilder. Det här blir nog ett väldigt populärt inlägg.

Jag fick en present från GB. En chokladkaka som tack för lång och trogen tjänst. Det vill säga över ett år. Tack för det Televerket GB.

Först och främst en sån kylmask. Eller vad det nu heter. Det ar GBs egna märke. Den var kul att få på ett sätt men jag är inte typen som ligger still med en sån där grej i ansiktet. Tyvärr. Men jag kommer nog testa någon dag när jag känner att jag behöver svalka ner mig. Vilket jag behöver varje dag.

Balance MeShine On Tinted Lip Salve, Super Soft Beige.
Ja, jag är ju en lipglossknarkare. Men detta föll mig inte på läppen (!). Det doftar tandkräm och det tycker jag inte passar. Det borde vara som klippt och skuret men jag vill att lipgloss ska smaka/dofta frukt eller godis. Sån är jag.
129 kr för 10 ml. Nix. Kommer inte att köpa.
Har tidigare fått en kräm. Och Super Toning Body Wash som var sådär.

L’OccitaneAlmond Shower Oil.
Min torra hud ställer sig upp och gör vågen för denna tvättolja. Halleluja. Detta är otroligt. En duscholja som är rik på mandelolja och gör huden mjuk och fin. Efter första tvätten skrek mina torra ben ”KÖP EN HINK FULL!!”.
Och doften. Den är ljuvlig.
190 kr för 250 ml. Ooops. Ja, smakar det så kostar det antar jag.

Weleda Milet Nourishing Shampoo
Ekologiskt schampoo med macadamianötolja, extrakt från hirsskal och salvia… Nja. Detta var inget för mig. Jag har torrt hår och behöver olja i barret. Detta schampoo hjälpte mig inte att få mjukare hår om man säger så.
Har tidigare fått Body Lotion som jag verkligen gillade.

Trind Nail Balsam
En liten flaska som ska rädda torra naglar från att dela sig och sånt. Ja, det hjälper säkert. Känns mjukt och härligt när man målat på ett lager, men att behöva göra det flera gånger om dagen funkar inte för mig. Det kommer jag aldrig ihåg. Men ändå, bra grej. Känns som att det funkar.
119 kr för 9 ml. Nä, för de pengarna köper jag hellre en handkräm. Tror det funkar lika bra.
Har tidigare fått Nail Repair.

Bellapierre Cosmetics – Mineral Shimmer Powder
En burk med lite glittrigt puder i. Man ska blanda ner det i sin dagkräm eller läppbalsam för att få lite skimmer på tillvaron och sig själv. Jo vars. En väldigt nödvändig grej kan man tycka. Men ändå lite kul. Jag har testat men märkte ingen stor skillnad på varken tillvaron eller mig själv. Men ändå. Kul med nya sminkgrejer från GB.
139 kr för 2,35 g (en sån burk som jag fick). Kommer inte att köpa men jag kommer nog att använda upp det jag fick.
Har tidigare fått mascara.

Känner att lådan var en besvikelse, men när jag tänker på duschkrämen så inser jag att jag inte borde få vara besviken. Den är så ljuvlig att den är värd hela lådans pris.

 

2 thoughts on “Glossybox #20 – September

    • Ok jag är för trött för att kommentera…

      Det låter roligt med lådan o jag blir nyfiken varje gång. Men varje gång känner jag också att det är flera saker i varje låda som är onödiga saker.
      Sedan kan ju ett guldkorn väga upp såklart 🙂
      Men vad gör du med allt du inte vill ha? Jag tänker att man kan ge bort sakerna, men jag har inte så många vänner 😉
      GB borde ha ett formulär där man kan tack nej till liknande produkter. Du som varit med så länge nu vet ju liksom. Sedan borde du få en låda gratis, minst. Och choklad. Men som tack minst en låda. För jag tror inte det är så vanligt att man är med så länge. Men jag kan också tro fel.
      Ha en bra dag!
      Kram!

Kommentera

