En trasa

En liten pojke som snart ska födas har en mamma som önskat sig en liten trasa till pojken. En sån där som man kan pilla på. Men små lappar. Jag fick se en bild på hur en sån kan se ut och med den i tanken satte jag igång.

Man kan inte säga att det blev likt. Man kan väl säga att jag lyckades med uppdraget att göra ”en liten trasa med lappar på”. Det klarade jag. Men den blev inte på något sätt lik den som den blivande mamman visade.

Men jag tänkte att det måste vara mjukt. Det kan inte vara vassa lappar och sträva tyger.

Och så satte jag igång.

Jag lyckades med det mjuka i själva trasan. Men eftersom jag är livrädd att lapparna ska ramla av om någon suger för hårt på dem eller så, så har jag sytt dem med tretusen sömmar. Minst. (Och sen sprättat upp för att jag satt alla lappar så att de hamnade inuti trasan när den vändes åt rätt håll. Och sen sytt fast allt igen.) Och det blir ju inte så mjukt.


 

Fast nu börjar den där töntiga perioden då det är så svårt att fota så att det blir bra. Jag hatar blixt och det är ofta mörkt inne. Men äsch. Ni ser ju. Velour och lappar. Hoppas att han kommer att tycka om sin trasa.

Annars kan hans föräldrar använda den som (disk)trasa.

8 thoughts on “En trasa

  1. Hans föräldrar kommer absolut inte använda den som disktrasa, och hans storebröder är redan lite avis på den å kan inte låta bli att pilla på den 😉
    we love it !!

  2. Min yngsta använder varken napp eller – som tur är – tummen. Hon använder sin ”tuttis” som är en sådan där mjuk trasa i velour. Den ser ut som ett rosa lejon och har smala armar. Armarna och nosen använder hon som sin tutte. Ohygeniskt som bara den – men hon älskar den. Jag tror säkert att den här blir välkommen av nykomlingen 🙂

Kommentera

