Testar ny grejer

Jag vet inte om jag har blundat när jag har handlat den sista tiden, men nu verkar jag ha öppnat ögonen på vid gavel i alla fall för oj vad jag hittar nya grejer i affärerna plötsligt. Och då menar jag inte nya ostar som inte har gått ut i datumet utan nya produkter. Sånt gillar jag. Jag älskar att köpa nya tuber, lådor, askar, förpackningar och flaskor. Detta är vad jag testat den senaste veckan.

LOKA pepparkaka. Minsann. Och nog smakar den pepparkaka alltid. Mer mjuk pepparkaka än knaprig och väldigt sött. Men gott. Det är dock ingen favorit och det kändes inte som att det släkte törsten. Men kul. Jag gillar när man korsar rätt med rätt och får något halvdant. Jag kommer inte att köpa den igen och absolut inte servera den till någon maträtt, men den får ändå 3 grisar av 5 möjliga. För att det är kul. Och för att jag blev glad av den. (Nej då, den innehåller inte alkohol.)

 

Yoggi hallonpanacotta. Lägg av. Detta är löjligt gott. Detta är mitt nya knark. Nästa gång jag handlar ska jag köpa en hel platta.
5 efterrättsskålar av 5 möjliga. Jag längtar tills i morgon bitti då jag ska äta frulle.

Kavlis Spicy Taco mjukost. Nja, jag gillar ju inte mjukost på tub egentligen. Så varför köpte jag den här? Det kan man fråga sig. Den fastnar i gommen precis som vilken mjukost som helst. Men smaken är rätt god. Den smakar som tacochips med ost och stark krydda. Ja, exakt så som bilden visar.
Den får 3 smörgåskex av 5 möjliga. Kul idé. Men gillar man inte mjukost så är det ju dumt att köpa sån här.

Vill man se fler av mina tester kan man klicka här.

 

 

2 thoughts on “Testar ny grejer

  1. Spännande. Jag som egentligen inte gillar smaksatt bubbelvatten fick för mig att påbörja ett projekt i våras. Ett projekt som går ut på att jag ska försöka smaka alla olika smake är av bubbelvatten. Alla utom citron för det smakar huvudvärkstablett.
    Jag har kommit ganska långt. Måste prova pepparkaksvattnet.

Kommentera

