Projekt

Jag har ett bra tag varit sugen på ett nytt projekt. Men inte vetat vad projektet ska bestå av.

En tanke som har följt med under funderingarna är att det måste vara ett lustfyllt, kul, kravlöst och utvecklande projekt. Ingen kniv mot strupen. Inget tvång. Inte en massa krav.

Nått kul.

Nått härligt.

Kom i morse att tänka på en film jag såg för ett tag sen. Om en tjej som lagade mat. Som lagade alla recept i sin favoritkokbok. Och bloggade om det.
Ni vet kanske vad filmen heter. Själv har jag glömt. Underbar film i alla fall.

Så jag tänker att det vore kul. Att gå igenom en bok och beta av grej efter grej.

Och blogga om det.

Men vilken bok då?

En kokbok? En kakbok? En virkbok? Stickbok? En chokladpralinsbok?

Bibeln? Ska jag läsa den från pärm till pärm? Och blogga om det?

Nä, jag vet inte.

Om du tänker helt spontant och utan att tänka för mycket, vilken bok hade du valt om du var jag? Och bloggat om det?

8 thoughts on “Projekt

  1. …kul! Filmen heter Julia och Julie. Och är baserad på en sann story. Helt underbar film som jag blev helt betagen i. Jag påbörjade ett liknande projekt. Fast med Per Morbergs kokbok om husmankost. Får väl dock erkänna att jag har fortfarande inte kommit igenom den kokboken. Om jag vore som du, så skulle jag virka mig igenom en hel bok om sådana där små djur eller godisar som du brukar göra. Du vet, de där pyttesmå garnnystana som ser ut som godis i en skål… så gör du en julkalender av hela klabbet där du presenterar en efter en…

    • *Med udda menar jag länder som man inte är så van vid att besöka eller se. Fransk, italiensk och grekisk mat har vi ju alla ätit I tid och otid… 🙂

  2. Jag hade valt någon bakbok tror jag. Men jag vet inte vilken.

    Fast jag är sugen på att ta tag i en av alla pinterest-boards o göra en sak i veckan eller en om dagen eller så. Bara beta av alla roliga saker. Nästan tvinga mig att vara mer kreativ, för jag behöver det.

    Om jag hade kunnat hade jag valt virkning. Men kursen blev inställd. Dumt.

    Hoppas du hittar ”din” bok!

Kommentera

