Marianne

För en liten tid en skulle jag köpa ett mönster från Craftsy. Hittade då ett helt annat mönster som jag blev förtjust i. Och tänkte att en sån där finns det säkert någon som vill ha.

Så jag gjorde en.

Mönstret kan man köpa här för nästan inga dollars alls. Ett enkelt mönster om man kan sticka på engelska (det kan man snabbt lära sig annars!) och det tar ungefär en kväll att göra en sån här docka. En kväll för dockan och så lite tid dagen efter för mössan. Så kan man säga.

 

Jag följde inte mönstret exakt för jag gjorde fel någonstans på mitten och fick sen anpassa lite. Så kan det gå men bli bra ändå.

 

Jag kallar henne Marianne. Dock har hon inget mer gemensamt än namnet med den här donnan.

 

4 thoughts on “Marianne

  1. Åh, den är så SÖT den lilla!! Tyvärr så kan jag inte köpa mönstret! 😦 Skulle så gärna velat göra den till en liten tjej!
    Kram/ Ingrid

  2. Jösses vilken söt. Det är när
    man ser sådana fina jag önskar att jag kunde sticka, eller virka, eller vara lite mer pysslig i allmänhet.

Kommentera

