Glossybox #21 – Oktober

Javisst sörru. Förra veckan kom oktobers Glossybox hem till mig som. Rena rama julafton. Precis som vanligt när lådan kommer. Jag fortsätter apselut ett tag till. Detta skulle jag ha svårt att vara utan.

Det här är en lyx som jag unnar mig. Och jag har inte behövt att köpa några hudvårds- eller hårprodukter på väldigt länge. Det är ju bra.

Nu ska jag sluta bortförklara mig och istället berätta vad som var i lådan.

ACO – Sense & Care Rich Foot Cream
Ja, en fotkärm från ACO helt enkelt. Doftar ungefär så som man kan tänka sig och känns fet och bra. Ja, bra grej. Jag trillade inte ur soffan av extas, men krämen är bra. Kommer absolut att använda. (Har redan gjort). 29 kr för 30 ml. Bra pris.
Har tidigare fått Soft Foundation Face Cream.

MONU Illuminating Primer SPF 15
En sorts primer som ska ge ansiktet lyster. Primern är ljusreflekterande. Ja, det låter ju festligt och bra. Men jag fattar inte riktigt. Primer? Sitter sminket bättre? Hur eller hur så håller den inte för ögonskugga, så… ja… jag kommer absolut att använda den och den doftar gott och känns bra. Men jag förstår inte riktigt. Men extra plus för solskyddet.
265 kr för 50 ml. Nix. Kommer inte att köpa.
Har tidigare fått Recovery Balm.

RAPSODINE – Ekoraps Bodylotion
Här har vi en lotion som doftar så gott så man svimmar. Lite åt det manliga hållet (jag menar så som herrparfymer brukar dofta). Innehåller mycket vitaminer och svensk ekologisk rapsolja (coolt) så detta gillar jag. Lite trist tub, men det är väl det enda jag kan klaga på.
198 kr för 250 ml. Nja, jovars.
(Blev väldigt nyfiken på deras socker och rapsskrubb!)

Océane – Make Up Remover Pen
Här hittar jag ingen hemsida och ingen länk om produkten. Men Glossybox har skrivit såhär.
Detta är en superbra grej för mig som lätt målar lite mascara utanför. Har glasögon och ser lite dåligt utan. Så när man målat mig måste jag kolla med glasögonen på och ser då ibland att det kommit någon mascaraprick utanför. Med denna pennan kan jag med ett enkelt litet ”dutt” ta bort mascaran från ögonlocket även om det är ögonskugga under. En superbra grej för mig. No more tops som måste doppas i vatten och fixas med.
45 kr för 3 ml. Så himla värt! (Undrar bara var jag kan köpa såna?)

Sheer Cover – Lip to Lid Highlighter
Ja, en liten burk med glittrigt fint puder som ska ge ansiktet glöd och lyster. Kan svepas över ögonlock, kinder, läppar (va?) och dekolletage.
Ja, jag gillar sånt här. Känns kul att borsta på lite flärd på ansiktet både nu och då. Jag vet inte om det syns så mycket precis, men det känns festligt och härligt på nått vis.
149 kr för 1 gr. Ja, rätt dyrt kilopris, men 1 gram räcker ju i en evighet. Min burk är visst originalprodukt och då innehåller den 1 gram. Och det lär ju räcka ett tag.

Ja, en bra låda. Jag är nöjd. Börjar tröttna liiite på alla krämer, men å andra sidan slukar min kropp all fukt den kommer åt (och är lika torr ändå) så jag behöver smörjas in om man säger så.

One thought on “Glossybox #21 – Oktober

Kommentera

