Såhär dagarna före…

Det drar ihop sig mot jul och det gör mig väldigt glad. Julen består i år för mig av något nytt, något ledigt och något kul. Och väldigt viligt. Jag ska vila. Och behaga mig. (Va? Vad betyder och innebär det?) Det blir en ny sorts jul som kanske blir en tradition eller kanske blir en engångsgrej. Man får se. Man vet inte.

Det kokas knäck under solen och det är messmör i. Det görs müsli som ska bli gåbort-presenter och det vilas. Och det ligger en oöppnad Glossybox och väntar. Och julkalendern har jag inte sett idag. Den har jag skattat år så tårarna runnit. Jösses vad bra den är.

Detta är veckan som leder oss mot fjärde advent och det är också veckan då jag höll på att göra bort mig fullkomligt. Att skriva ett ofördelaktigt sms till någon om någon och inse i samma sekund som man trycker på skicka att man skickar till den om man skrev om istället för skrev till, det är inte bra för hjärtat. Men jag kan meddela att så länge man inte släpper skicka-knappen så går meddelandet inte iväg. Halleluja. Men pulsen går inte ner förrän en timme senare heller. Det vet jag också. Jag lär mig så mycket bra saker hela tiden.

Tyvärr har jag inte lärt mig hur man tjänar en faslig massa pengar väldigt fasligt fort. För hade jag fjorton mille så skulle jag köpa detta.

Alltså vilket hus. Jag har aldrig sett något finare.

Man kan läsa om huset överallt. Men för er som missat det så är det huset där Leila bakade. Och det är ett B&B-hus. Så gissa vem som vill köpa det och starta verksamhet där.

Jag pysslar och stökar och fixar och trixar men jag kan inte visa upp sakerna här ännu. Det är sånt som ska fås och sånt. Och det sägs att den här bloggen kan ses av alla som har Internet och det har de som ska få grejerna. Så det vore väldigt olämpligt att visa dem här.

Lämpligt är det däremot att jag tar ett glas vatten, tar bort smink, borstar tänderna, vräker mig i soffan och lyfter på locket på min nya låda. Och till dig som jag mötte vid disken där man hämtar ut paket, jag looovar att du ska få se vad som är i.

Ha det bra hörrni. Stressa inte. Lova det.

 

One thought on “Såhär dagarna före…

Kommentera

