And the julstök goes on…

Nyss hemkomna från svärmor och med fyra liter kaffe i magen och en hunger som gör sig påmind så kände jag att blogga är roligare än att laga mat. Så därför väljer jag blogget istället för matet.

Vi stökar lite här hemma. Med betoning på lite. Jag har aldrig julstökat så lite som i år men jag har nog inte känt mig så cool och avslappnad inför julen någon gång förut heller. Och det är ju mitt mål. Att bli lugn och avslappnad. Så jag har nog tryckt på rätt knappar tror jag.

Men lite har vi gjort. Och gör…

För ett tag sen såg jag ju en kul björk-grej som Erstan gjort i sin tidning… Jag ville inte vara sämre och gjorde ett tappert försök. Den blev lik men annorlunda.

Björk från kompis, skärp från Lidl och ljushållare från en blomsteraffär. Hittade ingen för smala ljus så det blev för tjockt. Vilket i och för sig passar eftersom björken är rätt tjock.
Kul pyssel och jag är nöjd. Även om vedklabbarna kunde fått varit mer ojämna så att de inte passat ihop så exakt. Men det går ju lätt att ordna.

Vi har tagit in granen och klätt den och skrattat lite (snällt) åt hur kort den blev i år. Men det är fint har vi bestämt. För julfridens skull bestämde vi att de korta granarna är de finaste.

Igår kväll när jag försökte hålla mig vaken längre än till 21 i soffan så kom jag på att jag kunde använda lite gamla restgarner till att sticka fodral till ljuslyktor. Letade rätt på två glasburkar som skulle åka till glasinsamlingen och stickade två strumpor.

Är löjligt nöjd med resultatet och tänker att nästa gång ska jag sticka lite mer avancerat än bara en rät och en avig. Blev sugen på att sticka flätor och sånt. Tänk vad fint det skulle kunna bli av en bit garn och en gammal majo-burk eller nått.

I mitt letande efter en grej i källaren sprang jag på Jesus och hans kompisar som jag virkade för två år sen. Naturligtvis ska dessa få vara framme nu när det är jul och allt.

Ikväll ska vi på glöggparty och detta har vi längtat efter sen förra året vid den här tiden. Kära vänner som ställer till med kalas och det ska bli så himla najs. Men innan dess ska jag kolla ikapp på Äntligen hemma, måla naglarna, äta lunch och lite annat. Och piffa mig lite med lite nytt smink som kom i decemberlådan. (Mer om den i ett annat inlägg senare…)

Nu ska jag bara ha det lugn och skönt ett tag. Något som jag inte varit med om på väldigt länge känns det som.

Vad tycker du att det känns som? Hur har du det?

2 thoughts on “And the julstök goes on…

  1. Vad skönt att du hittat rätt knappar. Jag letar stundvis fortfarande.

    Kul med pyssel! Mer pyssel till alla!

    Granen ser fin fin ut! Undrar hur vår ser ut när vi kommer hem. Det finns en viss risk för att golvet är grönt om jag säger så. Men jag gillar det också.

    Vet du, igår stod jag i en inredningsbutik och tittade på grå stickade fodral till ljuslyktor. De var nog flätstickade om det nu är ett ord. Så fantastiskt fina, och det passade tyvärr inte min plånbok, annars hade jag köpt. Men jag drömmer ju fortfarande om att lära mig sticka! Heja dig!

    Kul med ny låda! Hoppas innehållet var toppen!
    Kramar!

Kommentera

