Hemgjorda klappar

Jag har nog sagt det förut, eller kanske bara visat det väldigt tydligt. Men jag gillar hemgjorda presenter. Man ska inte känna prestationsångest om man ger mig något, men hemgjorda grejer gör mig rörd och lycklig.

Vilket var fel sätt att börja ett inlägg på för nu det känns som att jag slår mig själv på bröstet. Det var inte meningen. Men kanske ändå på tiden. Jag gör det så sällan.

Jag är helt enkelt nöjd med mig själv över de här grejerna.

Ett kalas vi gick på. Där fick de hemgjord müsli och hemgjord glögg. Flaskan var ful och etiketten gick inte bort så jag slog in den i tidningspapper. Kanske inte snyggare, men i alla fall roligare.

En som fyllde år fick också müsli. Kan hända att jag råkade hälla ner en ask med gelébjörnar i den. Och hackad choklad. Bra idé om du frågar mig.

One thought on “Hemgjorda klappar

Kommentera

