God fortsättning

Ja. Så blev det då 2014. Jag gillar jämna siffror bättre än ojämna så detta måste ju bli ert bra år. Det fattar man ju.

Jag satt och skrålade på nyårsafton att jag i år ska göra om bedriften att fota ett foto om dagen och göra ett album av det. Som jag gjorde ett annat år. Men plötsligt vaknade jag i morse och insåg att det är den 4 januari. Och det är väl knappast årets första dag va?

Så den leken är det för sent att leka.

Idag ska vi vrida ur jultrasan och njuta av det sista och fira lite jul. Men bara med de bästa delarna. Och helt utan julmat. Det blir najs. Nästa helg åker granen ut. Den som den här gången verkar vara av plast fast den är högst verklig. Inte ett barr har den tappat och den doftar fortfarande.

Men granen måste lämna plats för annat nu. Vi har roliga saker att se fram emot i januari. Julens tid är ikväll förbi. Nya tider står för dörren.

Nu väntar duschen och efter det knäckebrödsbak.

Trevlig lördag hörrni.

3 thoughts on “God fortsättning

  1. Trevlig lördag ! Jag tänkte baka bullar 🙂 Granen vill jag njuta av liiite till…..kanske till veckan ryker den.

  2. God fortsättning!
    Vår gran är också jättefin fortfarande och det känns lite dumt att slänga ut den trots att jag faktiskt är lite trött på den.
    Vi tog inte in den förrän dagen före julafton, men jag är ändå trött på att se den, hur hade det då inte varit om vi hade gjort som många andra och haft den inne veckor innan julafton? 🙂

Kommentera

