Det där med nyårsafton…

Det har ju varit nyårsafton också. Det har jag ju nästan glömt. Den gick inte obemärkt förbi, det vill jag inte säga, men… ja… den var lugn och trevlig. Och kanske lite annorlunda. Den var annorlunda på det viset att vi inte brydde oss så mycket. Vi gjorde oss fina och lagade god mat men ribban var ordentligt sänkt. Och det gjorde denna nyårsafton till en väldigt bra sådan.

Vi har som tradition att fira bara vi. Vi är ego den dagen och köper hem den maten som vi är sugna på och äter när vi vill och vill vi inte så är det också bra. Efterrätten var glass och den orkade vi inte ens ta fram. Hade vi haft gäster hade vi ju gjort det ändå. Gäster är fantastiskt, men ibland är ”bara vi” väldigt bra också.

När jag låg lite vaken på natten till nyårsafton blev jag pysselsugen. Så det första jag gjorde på morgonen var att dra fram lite grejer.

Bland annat satte jag upp en almanacka som jag skrivit ut från nätet. Den hittade jag i hos fantastiska Sara Woodrow. Man vill gärna säga heja.

Sen fortsatte jag in i pärlriket. Fick för mig att göra glasmarkörer till alla våra vinglas som vi tar fram när vi har många gäster. Dessa glasmarkörer sitter nu mera fast och funkar att diska och allt. Ramlar inte bort eller så…

Men sen när detta var klart så övergick vi till firande. Vi åt Västerbottensostsoppa (testa detta! Ljuvligt!) till lunch och middag utskuren biff med bea och potatisgratäng.

Och så drack vi spritz

Och åt chips. Och så tittade vi på raketerna över stan när klockan var tolv och så bestämde vi att vi ska bara lyssna på svensk musik. Minns inte om vi sa att det gällde resten av kvällen eller resten av livet. Sa vi livet har vi brutit det löftet.

2014 kommer att bli ett bra år. 2013 var det alldeles för mycket jävla skit. Så kan man inte ha det. Nu blir det annat. Nu jävlar.

En fin ljusstake vi fick av några som vi gillar. De lånade vårt hem när vi var bortresta. Och för denna lilla, lilla fjuttiga insats från oss fick vi detta fina från dem. Men staken är värdig finare ljus. Förlåt fina ljusstake för att jag köpte så skitfula ljus. Kommer inte att göra om det.

 

 

2 thoughts on “Det där med nyårsafton…

  1. Jättefin almanacka! Tack för tipset!

    Kul med pärlpysslet också. Jag får aldrig nog av pysselideer och att-göra-listan börjar bli lååång!

    Önskar dig allt gott (och ingen skit!) under 2014!

  2. Vad mysigt ändå att vara hemma bara ni. Vi var också bara vi plus sambons syster. Men det var som bara vi ändå.

    Så fiffigt med pärlbandsmarkörer runt vinglasfoten. Jättefint.

Kommentera

