Glossybox #23 – Jul och Nyårsboxen

Eftersom jag har fått så otroligt få Glossyboxar i mina dar (harkel) så tänkte jag att en extra Jul och Nyårs-box är jag ju värd.

Och gissa om jag blev lycklig när lådan kom och det visade sig att det var den bästa lådan jag någonsin fått. Denna låda får 20 poäng av 7 möjliga av mig. (Japp, poängsystemet bestämmer jag över sörru!)

Nicka K – Absolute! Perfume stick
Ett parfym-stick i väldigt praktiskt och smart förpackning.
Alltså halleluja säger jag om detta. Jag fick doften Dream 42 och jag säger bara: Halleluja. Nu måste jag köpa alla dofterna. Mitt stick doftar lite citrus och jag är såld. Konstigt att jag inte lyckats äta upp det ännu. Det luktar otroligt gott. Jag är kär.
99 kronor per styck står det. Lätt värt. Jag vill ha alla!

butter London – 3 Free Nail Lacquer-Vernis
Ett nagellack i full size-flaska. Det står att det ger en jämn och glossy yta och att det ska hålla länge.
Jag har i ärlighetens namn inte provat lacket ännu, för det är inte riktigt min färg. Men jag kommer absolut att testa det innan jag eventuellt ger bort det. Färgen heter Pearly Queen.
165 kronor för en flaska. Ja, det är rätt dyrt så det vill till att det är bra.

EuPhidra Conditioning Lipstick
Ett läppstift med lång hållbarhet och som är återfuktande och ger glans.. Innehåller risolja och har SPF10.
Ja, tyvärr var mitt läppstift trasigt. (Mer om det senare). Men jag kunde ändå testa det och jag älskar färgen och konsistensen. Jag gillar detta! Jag fick färgen S03. Nude.
129 kr för ett stift. Ja, rätt värt.

Oxyplex by Bodyography Professional Cosmetics – Pearlsescent Eye Colour
(Kunde de inte hitta på ett lite längre namn undrar man?)
Sammetslen mineralskugga rik på pigment. Lätt att sudda och bygga upp.
En underbar ögonskugga i sanslöst gullig förpackning. Jag fick färgen Bella och jag kanske älskar förpackningen mer än skuggan, men ändå… detta gick jag igång på!
149 kr för en ask. Ja, värt. Det måste jag säga.

Philip B – African Shea Butter Gentle & Conditioning Schampoo
Detta schampoo ska ge starkt, glänsande och återfuktat hår. Tvättar försiktigt bort överflödiga oljor och de rester som stylingprodukter lämnar.
Ja, jag vet inte. Jag har tvättar håret med detta men inte direkt trillat baklänges. Men visst är det drygt och bra. Och håret blir rent. Och det luktar gott.
125 kr för 60 ml. Nej, jag kommer inte att köpa detta.
Har tidigare fått hårgelé.

So Susan CosmeticsWater-Based Pure Luminizer
En flytande luminizer att applicera högst upp på kindbenet, ovanför och under ögonbrynen. Vilket ger en förljusande, lätt skimrande effekt.
Ja, jag är ju oerhört förtjust i namnet på detta märke som ni nog förstår och jag älskar den här krämen. Men tyvärr trasig. Deppigt värre. Och mer om detta senare. Ska försöka trycka ner det i någon liten miniburk så att jag ändå kan använda det.
269 kr för 15 g. Nja, det kommer jag nog inte att köpa. Men jag gillar det. Ändå.
Har tidigare fått ögonskugga (som jag verkligen gillar!).

Ja, det var det det. Prylar för typ tusen kronor och jag betalade kanske 200. Lätt värt.

Ja, tyvärr var då två saker trasiga. Men jag mailade om detta i samma veva som jag upptäckte det och fick ett otroligt trevligt mail från GB om att de tänker ersätta mig och att jag kommer att få min kompensation i vecka 2-3. Det ska bli spännande.

Tuben var sönder i själva öppningen… gått av…

Och läppstiftet var sönder inuti… det går inte att sätta fast stiftet utan det ramlar ur… Synd. Favoritstift annars.

Men dessa grejer passar mig som handen i handsken och detta var absolut den bästa lådan jag fått. Heja heja.

Här bjuder jag på en (ful) bild på det kort som låg i lådan. Detta är en blogg och inte VM i fotografering, därför visar jag bilden trots en del brister.

Tack för visat intresse.

 

One thought on “Glossybox #23 – Jul och Nyårsboxen

Kommentera

