Det där livet ni vet…

Det känns som att det händer mycket nytt. Som att mycket är likt på utsidan men väldigt olikt på insidan. Det händer förstås mycket utanför det där jag kallar för min kropp också. Men inuti pågår det storstädning. Nya tankar som puttar bort gamla omoderna inslag av sånt som ibland kallas ”idiotiska grejer man håller på med”.

Jag tar lättsamt på sånt som förut var otroligt viktigt helt i onödan och detta gör mig stolt. Men ännu finns lite skit kvar i hörnen som skulle behöva städas bort. Man blir aldrig bättre än att man fortfarande kan finslipa lite här och där. Det är väl det som kallas att ständigt utvecklas. Och det behöver jag än. Och det vill jag fortfarande. Det är förvisso mer än lite finslipningar kvar på den här lätt förvirrade 42-åringen. Men det tar sig.

Vi har firat mycket den senaste tiden. Och det gillar vi. Någon har blivit vuxen på riktigt och en annan har fyllt 2.

Det var ena sidan, och å andra sidan…

Han som inte hade trätåg med ljus i på sin födelsedag tänker fira mycket mer än han redan har gjort. Det är en ynnest att få fira ihop med nära och kära och ännu har allt bara börjat. Att fira i dagarna tre tänker bli i dagarna fem eller kanske till och med i sex. Beroende på hur man räknar. Och man räknar ju lite som man vill tycker jag. Man bestämmer själv. Det blir bäst så.

När vi inte har firat har det hänt lite andra saker. Vilket inte är så många för ibland upptas allt av en enda grej. I stort sett. Men en dag fick även jag paket mitt i allt och det var från Glossybox. De ville ersätta mig för de trasiga produkterna jag fick i en låda. Tyvärr var det ju två toppen-asbra-favorit-super-grejer som var sönder och de lyckades inte riktigt göra mig nöjd med ersättningsprylarna…

Jag fick ett lip balm som i och för sig är ljuvligt… men inget mot det läppstiftet som var sönder… Och så fick jag en mascara. Och den var inte vattenfast. Så den gav jag bort.
Men! Det verkade som att mitt inre gråtande över besvikelsen snappades upp av en glossyboxare, för några dagar efter det första paketet kom ett till. Mycket förvånad öppnade jag paketet och i den låg en ljuvlig sak.

Ett body butter (Shea) från Body Shop. Förstår inte varför de skickade mig tre saker, men ville de ge mig plåster på såren så funkade det kan jag säga. BSs grejer är fantastiska om ni frågar mig.
Sa jag förresten att jag fick testa deras serum? Fick ett prov när jag var hos BS och handlade. Och jag svimmade tre gånger när jag testade det. Men det blir inget sånt inköp just nu. Måste hålla i slantarna lite.

Förresten skulle jag nog kunna säga att jag har svårt att lägga ut 495 spänn för en sån här grej oavsett om jag för tillfället försöker hålla i slantarna eller inte. Svårt att försvara ett sånt inköp tycker jag. Men det är ju jag det.

På tal om produkter och på tal om att hålla i slantarna. Har du något skönhetstips som är billigt? Jag tipsar om sömn så fort jag får möjlighet. Och vatten. Men vill även slå ett slag för olivoljans effekt på trötta och torra fötter. Och om naglarna känns torra, spröda och fula tycker jag att man ska klippa av dem. Så långt ner man bara kan (utan att man klipper sig i fingrarna förstås). Superkorta välvårdade naglar är asmycket skitsnyggare än långa och skruttiga. Olivolja på nyklippta naglar är som strössel på mjukglass en varm kväll i juni.
Man kan köpa en sån där mjuk fil på något billigt ställe också. En sån där fil som man kan polera naglarna med. Polerar man noga kan man få det att se ut som att man har målat dem med genomskinligt lack. Imponerar på de flesta.

Om man nu måste imponera jämt.

Men det kanske man vill då och då.

Något som impar på mig och som är rätt billigt är ju snyggt nagellack. Ett favoritlack för mig är Isadoras Sugar crush. Tror det kostar ca 69:- på vårt Konsum. Sitter som berget och blir superfint och glittrigt. Typiskt snyggt.

Men nu mina vänner tänker jag leva som jag lär och gå och lägga mig. Jag har blivit en frusen människa på sista tiden och det förvånar mig väldiga. Från att aldrig ha frusit i hela mitt liv fryser jag nu mera dygnet runt. Så på med pyjamasen (nåja) och så täcket upp till nästippen och så lite blädder i en bra tidning på det och lite radio. Sen ska jag nog kunna somna och sova i flera timmar innan det är dags att vakna till det hemska ljudet av väckarklocka igen.

Sov gott hörrni.

4 thoughts on “Det där livet ni vet…

  1. Klippa ner naglarna 😂 asbra tips ju,
    Olivojan då ? Är det i fotbad eller smörjer du in dom efter…..halkar man i sockarna sen ??

    Tepåsar i kallt vatten o sen krama ur o lägg på påsiga ögon. Asbra tips.

  2. Vilka buketter!!! Lyllos födelsedagsbarn!

    Bästa skönhetstipset: Arganolja any day! It is da shit! Har kastat ut alla andra ansiktskrämer. Ångrar mig inte en sekund!

    Supersnyggt nagellack! På tal om att impa! 🙂

  3. När jag kommer hem från jobb, och upptäcker att det enda lustfyllda idag är att titta ut på de små fåglarna, som troget återvänder till vårt fågelbord….
    Då går jag in till din blogg och läser och fylls av något, jag vet inte vad det är…. men bra känns det. Och ja, jag kan nog, borde nog, vågar nog. Fasen, jag ska. Och visst.. Glossy kommer om ett par dagar så nyfikenheten får nog ta över de där jobbiga meningslösa tankarna. Tack igen för att du skriver så att jag får lusten att vända Till något bra!!! Önskar dig en bra fredagkväll med bra tankar. Kram

Kommentera

