Ifrågasätt aldrig

… eller i alla fall inte hela tiden.

Jag vet att det förmodligen handlar om en rätt lång och segdragen 40-års kris. Men jag orkar inte bry mig om det längre. Jag orkar inte analysera och undra om det ena beror på det andra eller vilket det var som kom först. Hönan eller ägget. Kanske var det pinnen de sitter på som kom först. Allt kan vara på ett helt annat sätt än vi tänker oss. Och jag tror inte att vi ska grubbla för mycket.

En kompis sa en gång att hon älskar att lämna sin familj hemma för att ensam åka till Willys och handla. Att få handla helt ensam på Willys var just då hennes lycka. Och hon hade hört på radion att man inte skulle ifrågasätta lyckan.

Nä, det ska man inte. Man kan helt klart analysera sönder saker. Det har nog inte gjort någon människa lycklig.

Tack alla fina ni för tips om hur man tjänar ihop 2.200 kronor. Ett bra sätt som jag tror att ingen nämnde här, är att inte göra av med pengar på ett tag. Köpstopp har jag haft i ett år och det året hade jag helt klart mer pengar än jag brukar. Även fast vi då köpte en bil. Och lite annat. Att inte handla är ett bra sätt att tjäna pengar.

Och att jobba mycket. Jobbar dygnet runt just nu. Vi jobbar så mycket som facket godkänner på mitt jobb. Jag är facket på mitt jobb så jag vet. Att mer än så här får man inte jobba. Det är bra med facket. Och är bra med ett jobb som lyssnar på facket. Ett jobb som mitt i ett kaos vill göra rätt.

När jag inte jobbar lyssnar jag på podcastar. Jag älskar Karin & Sara. Och alla borde lyssna på några avsnitt av Värvet. Peter Jöbacks intervju. Oh my god. Jag säger bara det. Att OMG. Och Soran. Lyssna på dessa. Jag lovar att ni får nya tankar och luft under vingarna. Och hopp.

Och tack till er som fortsätter att berätta vad ni heter. Nu vet jag vad 21 av er heter. Men jag vet att ni är fler. Jag vill gärna veta vilka ni andra är också. Tack.

Och till Mia. Tack för ett otroligt fint meddelande som värmer otroligt.

5 thoughts on “Ifrågasätt aldrig

  1. Hej, jag heter Lotta, jag gillar verkligen din blogg, jag blir ofta inspirerad/glad/nyfiken på något nytt/får något att fundera lite över, på ett bra sätt. Hoppas du får en fortsatt bra vecka!

  2. Hej och jag heter Anna.
    Man blir ofta sugen på saker som du skriver om typ hotell, mat virk. sånt.
    inte glossy so much, men det verkar ju bra för dem som gillart 🙂
    Tack och hej

  3. Jag heter agata. Fast inte på riktigt. då heter jag ett annat tantnamn. Jag har hälsat på dig rätt länge, eftersom jag själv började reloada och skriva dagbok redan 1998 och då besökte man ju de andra dagböcker som fanns. Det är länge sedan. Jag fyller snart 43 och lider av en sent uppkommen 40-årskris. Är inte det nedrigt?! Precis när man tror att man har klarat sig från allt sånt där åmande.
    Jag gillar dina tankar om högt och lågt. Jag kommer givetvis fortsätta komma hit även om jag är usel på att kommentera, men så är det när man löser via RSS-flöde.

  4. Ja du vet ju vad jag heter redan, men det tål kanske att upprepas.

    Hej, Victoria heter jag. Trevligt att träffas! Jag har mig veterligen inte haft någon 40-årskris (sparar mig kanske till en maffig katastrofkris när jag fyller 50) och det känns bra.
    Jaaaa… Det var väl allt tror jag. Hej då!

  5. Du är så klok att ord nästan är överflödiga. Och ja, Värvet är minsann det bästa på länge och Peter extra bra.

Kommentera

