Såna där dagar

Den där formsvackan jag pratade om. Den har lättat något. Eller den lättade otroligt idag vid 07.48. Jo, för så mycket var klockan när jag satte mig i bilen efter tandläkarbesöket. Det där besöket som stört mig så mycket mer än jag trodde.

Jag fick ett meddelande från en klok nätvän när jag just skulle gå in till tandis. Hon skrev att hon brukar vicka på tårna hos tandis. För att fokusera på nått annat. Och för att hålla andningen igång. Ett bra tips. Men det var svårare än jag trodde. Jag var så paralyserad där jag låg i stolen att jag hade svårt att förstå hur jag skulle göra för att få tårna att röra sig.

Men det gick bra. Inga hål och med beröm godkänt. Mitt missbruk av tandtråd är något jag borde fortsätta knarka sa tandis. Yes, I will.

Det lättar också att veta att det händer saker här och där. Sånt där som grämer mig. Det sker förändringar. Det kommer att bli bättre. Inte nu på en gång, men det kommer att bli bra. Och just när saker är som värst och man tänker att detta går bara inte, då kan det vända. Och det har det nog gjort nu. Det ska bli bra nu. Det tänker jag.

Kanske måste jag ha en blå Claire för att orka bli ännu gladare och piggare…

… och kanske måste jag äta några skitgoda hemlagade kikärtsbiffar extra för att orka stå på mig och stå upp för allt, ännu mer…

Eller så behöver jag bara tänka lite mer på vad jag vill och vart jag ska, och se till att genomföra det. För att bli gladare och nöjdare.

Eller så räcker det helt enkelt med att solen tittar fram då och då. Det gjorde den idag. Och det gjorde skillnad. Stor sån.

Hur man gör mina biffar? Jo, såhär:

Kikärtsbiffar
ca 10 stycken

2 burkar kikärter
1 burk majs
2 ägg
3 msk mjöl
1 lök
1 klyfta vitlök
lite sambal oelek
salt o peppar

Hacka löken fint.
Mixa kikisarna till en jämn smet. Mixa ner vitlöken också så slipper du hacka den.
Häll ner majsen i smeten och mixa en aning så att några majskorn blir mixade men några förblir hela.
Häll i kryddor, lök, ägg och mjöl och blanda ihop.

Klicka ner i stekpannan och platta till så att de blir lite biffaktiga.

Stek biffarna på medelvärme typ 4-5 min på varje sida.

Ät upp.

Var glad.

4 thoughts on “Såna där dagar

  1. Visst är det härligt att det går upp igen, efter det att man gått ner :)? Tur att vi har berg och dalar i våra liv, annars uppskattar man ju inte dagarna då det är bra.
    Tack för receptet!

    Ha en trevlig helg!

  2. Ah, men där ser du. Det blev lite bättre 🙂 Jag hade en chef en gång som sa att det kan inte bli bättre förrän det varit dåligt. Det är sant även om en skulle vilja ha det bra jämt.

    En Claire låter fint! Tandläkare låter mindre roligt. Men jag är glad att jag använder tandtråd jag med då 🙂

Kommentera

