Glossybox #26 – Februari

För ett halvår sen, eller om det var i slutet av februari, kom min tjugosjätte låda. Den var fin som snus. Minsann.

Den innehöll fin-fina saker. Samt eller inklusive en Läkerol-ask som inte kom med på bilden.

Dåliga bilder med fult ljus visar följande.

Karmameju – Natural Konjac Sponge
En rengöringssvamp som balanserar PH-värden och exfolierar huden. Silkfibrer från Konjac-plantan som gör att den innehåller vitaminer, mineraler och aminosyror.
Ja, detta var en kul grej. Hård som en sten nästan och så la man den i vatten och den svullnade upp och blev svampig. Lite plastigt svampig men rätt härlig. Mjuk.
Jag vet inte om jag fick så len hud i ansiktet efter att ha använt den, men den kändes härlig.
89 kr för en svamp. Ja, jovars… kanske det.

The Body ShopBaked-To-Last Eyeshadow (Nylansering)
En skugga som ger jämn täckning, fint lyster och håller länge. Appliceras torr eller fuktig.
Ja, den här saknades tyvärr i min låda. Vilket gjorde mig rätt deppig eftersom The Body Shop är ett favoritmärke för mig. Jag skrev till GB och beklagade mig och fick ett väldigt trevligt svar. Fick fylla i en blankett om vad som saknades och lova på hedersord att jag inte ljög. Och idag kom skuggan hem till mig. Tyvärr i fel färg för mina ögon. Jag kunde tänkt mig vilken som helst av dem utom den svarta. Typiskt. Och det var ju den jag fick. Förstås. (Någon som vill byta den mot något? Maila! Jag är öppen för förslag. Jag har tagit på den (duttat?) med ena fingret… men i övrigt är den orörd.)
175 kr för en skugga. Ja, jag tycker säkert att det är super-värt det om jag har rätt färg.
Har tidigare fått Bodybutter, Facial Wash, Bodybutter och ett Bodybutter till. (!!!)

AnatomicalsPuffy The Eyebag Slayer Wake Up Under Eye Patches
Återfuktande plåster som används under ögonen. Reducerar fina linjer, ger huden energi, minskar svullnad och så vidare.
Åh! Sånt här älskar jag. Jag har inte provat dem ännu, men jag gillar sånt här. Inget kladd, inget tjafs. Bara att dra på dem och vänta i 30 min. Jag gillar dem redan.
75 kr för en ask. Ja, det är ju flera omgångar (3) i asken, så jag tror det är värt det.
Har tidigare fått: Lipgloss, ansiktsmask, bodyscrub, duschkräm och duschkräm igen.

Hot Make-UpNail polish
En specialutvald färg, Passion, för att passa februaris kärlekstema. Innehåller inte toulen, formaldehyd eller parabener.
Jaha. Ja. Ett orange fint nagellack. Inte metallic utan glitterfritt lack. Eller hur man säger. Jag gillar färgen men har så många lack som jag gillar mer så detta kommer nog inte att användas så flitigt (Någon som vill byta mot nått? En fin penna eller ett luktsudd?)
49 kr står det att det kostar. Ingenstans på nätet hittar jag det för mer än 39 kr. Men vad spelar det för roll. Jag kommer inte att köpa men jag gillar att det finns billiga alternativ. Kanske köper jag en kul färg någon gång förresten. Och har som ett once in a lifetime-lack.
Har tidigare fått: Glitterskugga.

Nougat LondonSparkling Body Shimmer
Ger lyster åt huden. Återfuktande och skimrande. Innehåller rosenmalvaextrakt och vetegroddsolja.
Åh, jag älskar detta. Lite, lite glittrigt och doftar oerhört gott.
249 kr för 250 ml. Jo, jag tackar ja. Kan tänka mig det. Kommer nog inte att köpa men kommer att vårda min flaska ömt.
Min flaska doftar Cherry Blossom men den hittar jag inte på deras hemsida. Men här kan man handla deras grejer. Jag vill ha allt.

Läkerol – Raspberry Lemongrass
Smak av hallon och citrongräs.
Ja, en ask Läkerol. Kanske inte min godaste variant, men god. Visst.
Cirka 10 kr per styck. Ja, jag kommer köpa. Jag har ofta Läkerol i handväskan.

Ja, en bra låda. Synd bara att min ögonskugga inte var med. Och jag undrar om jag verkligen hade fått en svart om den hade varit med från början…

Favoritgrejen den här gången är nog padsen och krämen från Nougat London. Och så gillar jag svampen…

Växte rätt kraftigt med vatten…

Ja, 26 lådor. Jag kommer inte att sluta. Jag älskar detta. Det är en present till mig själv varje månad. Och det vill jag ha.

 

2 thoughts on “Glossybox #26 – Februari

  1. Fin låda! Synd med skuggan.
    Det är ju ganska få som klär i grått/svart. Synd att det blev så!

    Jag funderar fortfarande på boxen som en belöning. Kanske att jag testar senare i vår. Fast jag är rädd för för mycket prylar. Att jag får saker som bara ligger o ja. Du vet.

Kommentera

