Hur man bakar perfekta macroner

En del människor säger att det är svårt att baka macroner. Att det är svårt att få dem perfekta och fina.

Det tycker inte jag.

Man bara spritsar ut dem på en plåt, bakar dem i ugnen…

Sen skär man bort en lagom stor bit…

Spritsar på lite smet…

Och sen viker man ihop den.

Inte det minsta svårt. Och snyggt blir det ju också. Helt perfekt.

Några gjorde jag också utan att vika dem. De blev inte lika fina men duger ju ändå. Men svårt, nä verkligen inte.

Jag använde ICAs macron-mix. Supergoda. Men de blir inte så höga som jag vill ha dem. Men med tanke på hur halva min plåt blev så har höjden kanske inte jättestor betydelse.

 

3 thoughts on “Hur man bakar perfekta macroner

Kommentera

