Ohyra

Vi går ju mot vårigare tider nu och vi behöver alla en nystart. Så även mitt citronträd.

Jag fick för mig härom dagen att jag skulle ta och klippa ner det lite. Klippa bort fula blad och torra grenar och ge den en omstart. Då när jag kikade lite närmare såg jag att den fått löss! Googlade lite och såg att citronträd ofta får något som jag tror hette flatlöss. Eller så var det sköldlöss. Minns inte.

Så jag tog ut det, sprutade ner det med nått som inte de där platta rackarna skulle gilla. Och jag tror att jag har fått bort dem nu. Vi får hoppas det.

Jag är ju så ofantligt töntigt stolt över att jag har lyckats övervintra trädet inomhus över vintern, så det vore groteskt tråkigt om jag var tvungen att ta farväl av det på grund av flatlöss. Eller förlåt, sköldlöss.

One thought on “Ohyra

Kommentera

