Fredagsfeeling

Ibland förstår jag inte vad som händer med mig. Jag kan gå från ”glad som en lärka” till ”sur som en citron” på en sekund.

Det hände just.

Jag laddade in bilder i datorn. Från kameran. När den höll på och laddade sprang jag upp på övervåningen för att ta på mig något lite bekvämare. Kom då på att jag skulle ta fram kläder till i morgon. Då ska vi på utflykt. Provade de tänkte kläderna och blev galen.

Provade sjuhundra kläder till och blev ännu galnare.

Sen gick jag ner igen. Nu ser min del av dubbelsängen ut som en sämre provhytt där personalen i butiken tuggar tuggummi och Instragramar istället för att hänga tillbaka kläderna som kunderna lämnat i högar på golvet och på den lilla pallen som ibland finns längst in i högra hörnet i hytten.

Och jag är sur så det osar om det.

Men jag tänkte att jag visar lite bilder här istället. Så kanske jag kommer på andra tankar.

En superkul sak är ju att jag har bytt bort lite grejer i veckan. Skickat iväg en hög med saker. Fantastiskt.

 För detta har jag redan fått något tillbaka. Av snälla Emmy fick jag till exempel en superfin bok om hur man virkar och stickar blommor. Och detta för att jag skickade mina monster Björn & Benny till henne. Fantastiskt byte. Jag fick en bok som jag verkligen har önskat mig på riktigt och hon fick något av mig som hon ville ha. Något som legat i ett skåp hemma hos mig och tagit upp plats.

Fint som snus.

En sak som också kan vara en bidragande effekt till mitt syrliga humör är att jag fick en räkning med posten idag. För att jag satt på för få frimärken på breven jag skickade med grejerna i. Jag fattar inte hur det kunde bli så. Att det var för få på alla? Jag kände att en del märken satt lite löst, kanske ramlade de av? Pinsamt i alla fall. Och det var ju för väl att jag skrivit på avsändaradressen så att mottagarna inte behövde lösa ut grejerna.

Förlåt alla ni som fick de bytta grejerna. Jag är inte en snål person. Även om det kanske verkar så.

En kul grej som gjorde mig glad i veckan var en lapp som min man alldeles särskilt gav till mig och dessutom trodde att den vara adresserad till mig för att den passade mig så bra. Reklam för en klädbytardag som Naturskyddsföreningen håller i. Otroligt bra grej och trist som attan att jag inte kan vara med. Det hade jag ju gärna. Men jag har ju en helt egen låda, så jag får vara glad för det.

Heja heja vill jag säga!

Men nu ska jag ta och spola ner mitt sura humör och skicka det dit pepparn växer och så ska jag sätta igång och fixa inför imorgon. Och måla naglarna. Då blir allt bra.

Ha en fin helg hörrni.

Förresten. Jag har en fråga till er. Vill ni att jag här i bloggen berättar när jag lägger ut nya grejer i byteslådan? Eller är ni ointresserade av det?

 

4 thoughts on “Fredagsfeeling

  1. Åh, den boken – fast på svenska – visade min dotter mig för bara tio minuter sedan. Hon har börjat virka en blomma från den på slöjden. Verkar ju jättekul! Och med fina bilder i. Sånt gillar jag! Tror jag får sätta upp den på min önskelista. 🙂

  2. Men vilken fin bok om blommorna.

    Och jag ser jättegärna inlägg om bytta grejer. Jag funderade lite på det där med din bytessida men jag bor ju i Tyskland och det blir så fantastiskt dyrt att skicka hit så jag struntar i det och hoppas att andra får byta till sig fina saker istället. En superbra idé är vad det är 🙂

  3. Heja dig för din bytessida! Du är så bra!

    Jag kämpar på med mitt humör. Just för att sluta explodera och bli sådär häxansurtantig. Och när jag blir det så vill jag växla tillbaka lika snabbt. Och inte smitta av mig med mitt hemska humör till familjen lika snabbt som en maskros sprider sig. Det är så himla dumt. Och dåligt humör smittar mycket snabbare än bra. Skärpning på mig helt enkelt.

Kommentera

