Weekendutflykt

I helgen var vi iväg på något skitmysigt. Ett kusinbarn till mig har bosatt sig i Karlskrona. Och nu hade han kommit på den smarta idén att bjuda på kalas. Så jag och fina mannen styrde kosan dit och mötte upp med ett helt gäng andra trevliga människor som vi har privilegiet att få vara släkt med. Inte på så nära håll, men på väldigt kärt håll.

Vi bodde på ett urmysigt hotell (Clarion Collection Hotel Carlscrona) precis vid kajen. Ett fantastiskt mysigt hotell med väldigt trevlig personal och en frukost utöver det vanliga. Dessutom bjöd de på eftermiddagsfika och kvällsbuffé. Inget av det sistnämnda tog vi del av, men det lät så trevligt att jag snart vill åka tillbaka.

Utsikten från vårt fönster var himla härlig…

Före lunchen tog vi en promenad. Jag som insåg att min vårjacka sett bättre dagar fick ett infall och vinkade åt gruppen och sa att vi ses snart. Sen la jag benen på ryggen och sprang in på KappAhl. Där hittade jag snabbt en jacka jag föll pladask för och 5 minuter senare slöt jag upp med gruppen igen. De hade hunnit ett kvarter ungefär. Detta kan ha varit mitt snabbaste köp. Och väldigt bra. Nöjd är jag.

25% på allt hade de dessutom så det blev ett snabbt köp och ett bra pris.

På lunchen åt vi vid ett lååångt härligt bord på en restaurang som heter Stars & Stripes. God mat och trevlig personal. Bra service och väldigt trevligt. Jag åt någon form av sallad med grillad kyckling och avocado och massa smarrigt. Väldigt bra.

Ja sen blev det promenad tillbaka till hotellet och lite piff och vilande av fötter och en uppfriskande drink på rummet.

Sen möttes vi alla upp i baren på hotellet för att förfriska oss lite innan vi gick hem till födelsedagsbarnet och firade där. Två otroligt fina hundar (en väldigt stor och en väldigt liten) gjorde oss sällskap och jag blev helt kär. Tyvärr gillar de att röra på sig och inte ett enda foto jag tog blev bra. Men tänk er hunden i Scooby Doo och Tintins hund så förstår ni vad jag pratar om.

Från den ena festen till den andra. Hela gänget styrde sen kosan till en restaurang som vi hört gott om och som delar av gänget varit på förut. Nivå. Jag sa redan på morgonen i bilen på väg till Karlskrona till min man att jag var sugen på kött till middag. Och så hamnade vi på den här restaurangen som var typ experter på kött. Maken till gott kött har jag sällan ätit.Mycket märklig bild där det ser ut som att det är mer vitlökssmör än kött på tallriken. Så var det inte.

Oj. Nu vill jag äta såna där potatisar känner jag. Jag åt inte upp all dem. Ska ringa och fråga om de kan skicka dem till mig i ett vadderat kuvert.

Ja, efter middagen blev det kvällsmys på hotellet och efter att vi följt med den yngsta tjejen i sällskapet hem, så gick vi sen och la oss och sov i väldigt sköna sängar.

Och frukosten dagen efter. Otroligt god.

Jag vill åka tillbaka.

Nu.

Tack alla som var med och som bjöd med oss på detta. Vi hoppas att vi får följa med fler gånger.

Smart hylla på hotellet. Sånt här gillar jag. Heja hotellet!

One thought on “Weekendutflykt

  1. Hotellet ser fin fint ut! Lyxigt att komma iväg sådär!

    Jackan har jag spanat på o den är så snygg. Jag känner mig bara sådär tråkigt praktisk, tänker smutsiga barnhänder o skor i famnen och att jackan är snygg en dag hemma på min gata i stan. Men jag är så förbannat trött på svart. Förlåt, inte dig jag är arg på 😉 Måste jackshoppa snarast.

    Kram!

Kommentera

