Hey baberiba

Det har varit lite hey baberiba här ett tag. Både på gott och ont. Men nu börjar skeppet räta upp sig igen och har tagit sikte rakt fram. Och rakt fram leder mot sommar och semester och en massa roliga saker som kommer att hända på vägen. En destination är ju påsken. Som kommer så lägligt och härligt.

Härligt är det också att vi har fått en ny släkting. Som vi fick hälsa på när hon bara var två veckor. Det ryktas om att hon växer så det knakar och lägger på sig, så det gäller att hälsa på ofta som möjligt så att man hänger med.

Den nya släktingens storasyster behövde ju också uppvaktas så naturligtvis fick båda paket. I det ena paketet är det ett par Converse-pjuck i storlek 17.

I det andra paketet var det en ritbok. Det uppdagades något förskräckligt i ritboken. Att Hello Kitty inte har hjälm när hon cyklar. Men det löste vi snabbt genom att måla en egen hjälm. Och det gick ju skitbra. Det ser ni ju själva. Nu kan hon cykla tryggt.

Och så den obligatoriska bilden med min mans hand och den nyföddas. Tredje gången vi får ta ett sånt här foto. Lyxigt.

I övrigt låtsas vi att vi har skaffat undulat. Det har vi ju också egentligen. Men den är rätt uppstoppad. Och låtsas. Fast otroligt verklighetstrogen. Och fin.

Jag har köpt fågeln från inreda.com.

Förra helgen var vi iväg på finkalas. Min pappa har fyllt jämnt och detta firades å det grövsta. Fantastiskt roligt och gott och bra på alla sätt och vis.

Vi gav bort en upplevelse och eftersom den låg i ett litet kuvert bara, så tog vi i från tårna och pyntade kuvertet med både det ena och det andra. Vi sparade inte på krutet. Eller som syrran sa när vi slog in det, ”Vi tar allt jag har, jag orkar inte släpa med mig det tillbaka sen”.

En annan bra sak med det kalaset var att det låg nära Gudruns Outlet. Jösses vad mycket fint och superbilligt det finns där. Ändå kom jag bara ut med en klänning och två paket servetter. Men, men… nästa gång handlar jag desto mer. Så måste det bli.

Ja, vad kan jag mer berätta? Jo, jag har druckit en god öl. Lokal och fin och otroligt smarrig.

Och igår hade vi vänner här på lite after work. Vi bjöd på pasta fylld med ricotta-ost och svamp och till efterrätt cheesecake i glas. Båda grejerna blev väldigt bra (särskilt pastan) men efterrätten hade vi kunnat hoppa över. Ibland tar vi i lite för hårt tror jag. Det kan ju räcka med en bit choklad till kaffet efter maten egentligen.

Trevligt är det med vänner i alla fall och trevligt är de när de besöker en. Mysigt och kul.

I torsdags när jag skulle till frissan gick jag förbi en blomsteraffär här i stan. I fönstret såg jag att de hade vaser som det stod Ernst på. Vaserna fanns i flera storlekar och var märkta med 1 liter, 3 liter, ½ liter och så vidare. Superfina. Jag knäppte av dem med mobilen och tänkte att en sån måste jag ju skaffa mig. Användbara, snygga och inte dyra. Men gissa om jag blev både förvånad och överlycklig igår när gästerna igår hade med sig en 1 liters vas. Helt otroligt. Snacka om att pricka rätt.

Men nu är det lördag. Och här ska lördas. Vad nu det innebär. Men så mycket vet jag att det innebär bland annat kräftor. Och snittar.

 

One thought on “Hey baberiba

Kommentera

