Glossybox – April 2014

I onsdags kom min nya Glossybox. Fest varje gång. Jag tröttnar aldrig på detta. Att få en sån här låda varje månad är en fröjd. En lyx jag tänker unna mig i hundra år till.

(Vet inte varför jag försvarar mig men jag får kommentarer ibland, så jag hamnar i någon försvarsposition som jag inte förstår själv varför jag sätter mig i.)

Nej, jag är inte sponsrad och jag får inga plus i kanten för att jag skriver om detta i min blogg. Det gör jag bara för att det är kul. Tycker jag.

Emite Make Up – Lip Brush – ”L312” – Nylansering!
En läpp-pensel som är snedskuren så att man får ett tunt och precist resultat. Kan även användas för att måla eyeliner.
Ja, den här gillar jag. Jag har använt den till ögonskugga och den har funkat asbra. Heja!
Det står att den kostar 180 kronor. Ja, den är fin och bra. Känns exklusiv. Men nu har jag ju en så nu kommer jag inte att köpa en sån. Inte likadan i alla fall.
Har tidigare fått fransböjare, ögonskugga och svampar.

Être Bell – Liplift peel
Peeling för läpparna som skonsamt tar bort döda hudceller.
En ljuvlig liten produkt som jag använt flera gånger redan. Man tar på det som ett läppstift och sen gnor man lite försiktigt med ett finger. Man får väldigt mjuka läppar kan jag säga. Ljuvligt.
129 kr för en tub. Jovars. Men jag tänker att olivolja och lite socker man göra samma verkan.
Har tidigare fått ansiktsmask.

YU-BE – Moisturizing Skin Cream
Djupt återfuktande och lugnande kräm för torra partier. Läkande och mjukgörande.
En superliten tub med en väldigt dryg kräm. Jaha. Men jag gillar ju inte dessa minivarianter. Hur ska man kunna prova flera gånger och veta med säkerhet om det är bra eller dåligt? Säkert jättebra, men det kan inte jag avgöra.
169 kr för 33 g. Kommer inte att köpa.

Fleur de SantéRetilift Complex Day Cream SPF 10
Dagkräm med reparerande egenskaper. Minskar synligheten av fina linjer.
Joråsatte. Den här satt fint i mitt badrumsskåp. Den får avlösa min dagkräm som börjar ta slut. Jag har bara provat den här en dag nu och kan inte avgöra om den är bra eller dålig. Krämen känns tjock och det gillar jag. Det är ett stooort plus att den har solskyddsfaktor. Höga pluspoäng för det.
259 kr för en burk. Ja, vem vet. Kanske värt. Vi får se.

LdB – Body Lotion
Återfuktande bodylotion som huden mjuk och smidig. Utan parabener.
Alltså. Herre gud. Jag svimmade när jag doftade på denna. Min variant doftar mango, citrus och mynta och den är helt fantastisk. Jag kommer att frysa in den och äta den som glass. Jag tror det funkar.
39 kr för 250 ml. Ja jäklar. Jag kommer absolut att köpa fler. Jag är väldigt sugen på den rosa som doftar smultron och kakaosmör. Jösses.

Ja, det var vad lådan innehöll den här gången. Höga poäng på den här lådan. Jag gillar grejerna. Särskilt Ldb-krämen, penseln och läppgrejen.

3 thoughts on “Glossybox – April 2014

  1. Jag älskar att du fortsätter med dina lådor. OCH att du skriver om det. Jag behöver inga lådor själv. Det räcker med dina inlägg. Jag får liksom bästa tipsen, tack! Heja dig! Ha en fin fredag o helg!

  2. Jag håller med ovanstående talare. Men en dag ska jag ta tag i att verkligen beställa en box åt mig själv. Du inspirerar!

  3. Hej, tänkte bara fråga hur din burk A-Retilift såg ut. Gav min i present till mamma i söndags och vi blev jätteförvånade för det var så lite kräm i burken 😒 ca 1/3 bara och har aldrig varit med om att köpa en kräm som inte är full. Den var ju fortfarande inplastad och så, tur mamma vet vi älskar henne ändå 😄

Kommentera

