Tittut!

Nej men jag har liksom inte gått och blivit märkvärdig eller dryg eller så. Det är bara det att jag är lite… ur gängorna. Och det kanske ska vara så? Jag vet inte. Jag trivs i de här gängorna där jag är nu. Kanske fortfarande lite för mycket av en del och för lite av annat. Men allt går åt rätt håll. Och det vet jag inte när jag kunde säga senast.

1-0 till mig.

Det händer saker hela tiden och jag tycker att livet är rätt kul just nu. Vi bokar hotellrum här och där och väntar på semestern. Den kommer inom en inte allt för lång framtid. Knappt att jag kan fatta det.

För en tid sen längtade jag efter att få göra en hederlig gräddtårta. Så jag passade på att göra en till svärmor på morsdag. Jag hörde någonstans att man inte ska lägga kiwi på gräddtårta och blev lite nervös, men sen läste jag mig till att det beror på att grädden på grund av kiwin, kan få en smak av metall om man spar tårtan till dagen efter. Men här sparades ingen tårta så det där var inget vi drabbades av.

Tårtan blev väldigt god. En helt vanlig tårtbotten, vaniljkräm och hallonsylt. Enkelt och väldigt gott.

Förra helgen hade några vänner till oss kommit på den otroligt smarta idén att bjuda oss på grillfest. Det hade inte regnat i vår stad på typ två veckor, men i samma sekund som vi satte oss på cyklarna kom de första stänken. Sen regnade det kopiösa mängder i flera timmar. Men våra vänner har tak. Det är bra.

Som en liten partyuppvärmning tog vi en drink innan vi cyklade iväg. En drink som vi lärde oss i Dublin när vi besökte The Old Jameson Distillery. Whiskey, Ginger Ale och lime. Väldigt, väldigt gott. Det kommer att bli årets drink för mig.

Nu i veckan hade vi en liten (?) happening med min avdelning på jobbet. Först stack vi ut till ett fritidsområde och grillade korv och hamburgare. Sen åkte vill till Ryssbyglass och gjorde studiebesök. Där fick man provsmaka hur mycket glass man ville. Och det gjorde vi också. Och så fick man kolla på korna som glassen kommer ifrån. Och sen fick vi fika. Hur mycket glass vi ville. Sanslöst god glass men väldigt bra innehåll. Jag köpte med mig några sorter hem. Två olika lakrits (en lakritsrot och en saltlakrits) och så en glass med kolasmak och massa gott i och sist men inte minst en whiskeyglass. Alla otroligt goda. (Nej, jag har inte ätit upp allt ännu, men jag smakade ju när vi var där så jag vet ju vad jag har köpt.)

Jag har även fått äran att testa och Buzza de nya post-it lapparna. Jag har delat ut massor, men bor du i min närhet och vill testa så säg bara till.

Vill du själv bli en Buzzador så får du gärna säga att jag har tipsat dig. Det får jag poäng för nämligen. He he. Jag heter undersolen hos Buzzador. Det är kul att testa grejer, prova. Helt gratis och inte alls svårt eller jobbigt eller nått sånt. Bara kul.

Och nått helt annat. När vi åkte hem från Dublin gick jag in på Boots på flygplatsen. Fick för mig att jag var tvungen att köpa något viktigt och bra. Och väl inne i affären så tänkte jag på hur annorlunda andra länder (andra länder som i andra länder än Sverige) har det med kupongerna. Jag har ofta upplevt att andra länder (…än Sverige) har lite mer krut i sina kuponger. När jag hade varit inne i butiken i en minut hade jag två kuponger i handen. Jag sneglade lite trött på dem och tänkte att det ju knappt var värt att läsa på dem ens. För jag tänkte inte på att jag var i ett annat land (än… ja, ni fattar). För här kunde vi snacka kuponger. Den ena kupongen sa att jag fick köpa två produkter från No7 och få en för halva priset. Så då tog jag två grejer. Förstås. Jag behövde ju verkligen två grejer. (Jo! Det behövde jag visst!!!). Sen fick jag se på den andra kupongen att om jag köpte fyra saker fick jag en sak gratis. Och kupongerna gick att kombinera.

Så jag köpte 4 saker, betalade för 2½ och priset halverades i kassan. Det var ju inte heller så att det var den billigaste grejen jag fick gratis, nej nej. Här var de generösa. För de fyra grejerna på bilden betalade jag typ 200 spänn. I Sverige kostar OPI-grejen över 200.

Ja, jag säger då det. Vilka klipp man kan göra annorstädes. Jag borde kanske bli en sån där kupongtant som Carina och Christine besökte i USA?

Näpp. Nu är det dags för lunch. Har ledig dag idag och det är ju helt sjukt vad nice det är att vara ledig utan anledning. Eller jag tog ledigt idag för att jag har så mycket komp och för att jag ville vara ledig. Och endast en av dessa anledningar vore ju tillräcklig för att man ska fylla i en ansökan om ledighet.

Frid. Och ha en fin nationaldag i morgon.

 

2 thoughts on “Tittut!

  1. Ja det är lite annat i t ex USA där man nästan kan få betalt för en vara man köper med kupong. Här får vi 40 öres rabatt om vi köper två varor för 25:- och det står klart och tydligt att man får använda EN kupong per hushåll och att de minsann icke går att kombinera. Men så görs det inga program om kupongjägare i Sverige heller. =)

Kommentera

