Begåvat

Jag vet att jag inte tål att sitta i bil för länge med ACn rakt mot fejset. Ändå gjorde jag det i helgen. Det var ju så varmt.

Jo, just det. Varmt var det även i natt när jag låg i min säng och höll på att hosta lungorna ur led.

Mitt i den där gropen man har på halsen, där halsen tar slut och nyckelbenen lämnar ett litet hål mellan sig… där känns det som att det sitter en vidrig klump på insidan. Som river på nätterna och irriterar på dagen.

Begåvat. Att sitta där och ha luftdraget rakt på sig. Och tänka att det var skönt att inte vara svettig under armarna.

Nu hostar jag mig svettig istället.

Men det är inte synd om mig.

Jo, kanske lite. För det är synd om dem (oss) som är riktigt korkade. Det tycker jag.

Men jag roar mig bäst jag kan med att planera och drömma om en helg med vänner. Vi ska träffas, vi bor en bit i från varandra, vi ska ses någonstans och bo. Och mysa.

De vill att vi kommer med förslag.

Jag tänker att Huskvarna Stadshotell verkar vara ett otroligt häftigt ställe.

Vi får se om det blir där vi ses.

Men det är i alla fall ett ställe jag vill pricka av på min lista. Som jag inte har.

2 thoughts on “Begåvat

  1. Åh vad trevligt det ser ut. Dina hotelltips är så ‘braiga’! Du har god smak *ler*.
    Vi var till Orbaden i helgen. Rekommenderas för maten och miljöns skull, verkligen. SPA delen var väl inte 100 direkt, men jag är bortskämd ;). Hälsingland är verkligen att rekommendera. Och gillar man loppisar så finns det tusentals efter vägarna…
    P.S Krya på dig!

Kommentera

