Terapi

När ens tillvaro skitas ned av onda saker som händer en kan det vara skönt att göra något helt simpelt och terapeutiskt. Något som rensar tankarna och lugnar själen.

Jag valde därför att häromkvällen/natten massproducera halsband.

Min syrra visade mig för en tid sen superfina halsband hos Designtorget. Vi kände väl någonstans att vi inte kunde vara sämre. För vi vill ju också. Så vi började. Ja, hon började med att handla ny fin lera. Jag började med att leta i skåp och lådor.

Jag hittade en påse full av knölig lera som 90-talet hade glömt i en låda. Neon-färger blandat med prinsesstårtsfärger.
Jag visste inte hur stora kulor jag skulle göra och jag insåg dessutom snabbt att det inte var så enkelt att göra alla lika stora.

Men jag rullade så att jag fick ont i handflatorna (leran som 90-talet lämnat efter sig var rätt hård kan jag säga) och nu har jag en halvfull burk med pärlor och fyra halsband.

Jag tycker jättemycket om mina nya halsband och har använt dem flera gånger.

Nu ser jag fram emot att sätta tänderna i (va?) mina nya färger som jag fick med posten idag. Någon är snäll och köper ut lera åt mig eftersom den affären i min närhet som säljer lera också har fått sina från 90-talet.

One thought on “Terapi

  1. Pyssel kan rädda tillvaron ett tag. Skönt att tänka på annat en stund.
    Fina halsbad, ser ut som godis!

Kommentera

