Massproduktion

Semestern började i fredags och exakt klockan 15 när jag skulle gå hem så var det sånt oväder ute att jag valde att jobba en stund extra. Det haglade, stormade, blixtrade och levde rövare.

Inte gjorde det mig något egentligen för jag flamsade lite extra med mina kollegor och sen på kvällen hade jag och min man innekväll. Inte gick det någon nöd på oss precis.

Och trevligare än trevligast blev det när jag i panik (nåja) kom på att jag behövde ett halsband i matchande färg till dagen efter. Så fram med leran och så rullade jag kulor igen.

Tänk att det kan vara så kul att rulla kulor.

Sen fick jag för mig att sätta upp alla halsbanden på en dörr. Då sa min man ”De där kommer att ramla ner”. Jag svarade lite syrligt att de kommer de inte alls för de andra som jag gjorde några dagar innan hade ju inte ramlat ner. Minsann. ”Jag har satt upp dem flera gånger” sa han då. Jaha. Okej då.

Men jag lät mig inte stoppas…

Gissa vem som sen vaknade med ett ryck flera gånger på natten av något dunkigt ljud?

Men vad gör man inte för konsten? Och jag hade ett fint halsband att ha på mig dagen efter.

(Här har jag hittat inspirationen till halsbanden.)

 

3 thoughts on “Massproduktion

Kommentera

