Det bästa och det värsta

Hej och välkomna till en blogg som inte någon brytt sig om på länge. Ägaren saknar bloggen och att skriva, men har varit lite frånvarande på alla tänkbara sätt den sista tiden.

Min man och jag och blandade vänner från när och fjärran har semestrat ihop på fantastiska ställen och hade underbara dagar tillsammans. Fina dagar som jag kommer att minnas så länge jag lever. Eller så länge min hjärna funkar. Eller hur man säger.

Men denna sommar kommer även att för evigt vara förknippad med en fruktansvärd sorg. En sorg som förlamat oss stundvis.

Vår älskade gudson finns inte mer och jag klarar knappt att skriva detta. Men så är det. Och vi är många som undrar hur vi ska orka leva med detta. Och om vi någonsin kommer att bli riktigt glada igen. Det enda som tröstar är att man inte är ensam. Vi är många som sörjer och det är den enda trösten i detta. Att man inte är ensam. Att vi har varandra.

Min finaste och bästa gudson hade en väldigt ovanlig sjukdom som heter Gauchers sjukdom. Den skulle han, enligt läkarna, kunna leva ett rätt så normalt liv med. Den finns 3 olika typer och läkarna sa att han inte hade den värsta sorten. Vilket vi var så tacksamma för.

Men så är det ju så med ovanliga sjukdomar. Att man inte vet riktigt allting. Och även läkarvården har svårt att avgöra hur det är och vad som kommer att hända. Så det blev fel. Han klarade inte av sjukdomen. Han hade den värsta sorten. Och fick en plats bland änglarna i början av juli.

Allting gick väldigt fort. Han mådde bra för inte alls länge sen. Och nu finns han inte mer. Från att vi fick veta att det bara skulle bli sämre, till den hemska dagen i början av juli… det gick så fort.

Det är en så otroligt stor sorg. Ohanterbar.

All heder åt vårdpersonalen på BAVA i Linköping. Jobbar du där eller känner du någon som jobbar där vill jag och alla andra med mig säga TACK. Vi var på sjukhuset flera gånger och det var rörande att träffa personalen där. Så fina. Och tack också till clownerna som hälsar på barnen då och då.

Så. Puh. Nu måste jag andas.

Men en vacker dag ska jag blogga om min semester. Som är och har varit väldigt fin mitt i helvetet. Och det är skönt att känna och förstå att världen och livet är inte enbart är ont just nu. Och att det finns många runt omkring som bryr sig.

Jag vill gärna blogga mer om allt möjligt. Måste bara samla kraft först.

Och hörrni, tänk gärna på Min stora dag. Skänk en slant eller köp en av deras fina grejer och ge bort till någon istället för en blomma. Eller bara för att.

En fin dag i Åre. Som jag vill berätta mer om sen. Min röda blommiga handväska hade fin utsikt där ett tag.

 

10 thoughts on “Det bästa och det värsta

  1. Hejsan! Jag har hängt här längre än jag kan minnas, men skriver inte (förlåt) men nu vill jag iaf skicka en bamsekram till dig!! Massa bamsekramar!!

  2. Jag finner inga ord. Först nu läser jag detta blogginlägg. Det är så fruktansvärt, man kan inte förstå när ett litet barn rycks ifrån. Så otroligt sorgligt.
    Jag hoppas att ni kan finns stöd och tröst i varandra i alla fall.
    Skickar massor av kramar!

Kommentera

