Semesterturné, del 1

Vi har ju varit på en liten turné i landet på semestern. Vi valde att åka uppåt. Och jag tänkte jag skulle beta av ett ställe i taget och visa er. Ibland kanske jag tar två ställen på en gång. Vad vet jag. Vi får se vartåt det barkar.

Vi började i alla fall med att åka till Stockholm och till mina föräldrar. Där hölls ett litet kalas eftersom jag fyllt år. Och så var det blandade människor som vi gillar som var med och kalasade. En jättefin dag som jag kommer att komma ihåg länge. Mamma och jag hann med en tur till Gudruns Outlet på förmiddagen. På kvällen åt vi lax och jag fick paket. Både från Gudruns outlet-besöket, ett kommande besök hos Gudrun i Danmark samt som inslagna presenter. Jag har det bra jag. Det går bra nu.

Detta skulle även bli dagen då vi träffade vår älskade gudson för sista gången. Vi visste inte då att det var så, men vi fasade för att det kanske var så. Och vi berättade allt det där för honom som vi ville hinna med att berätta. Och vi pussade honom så mycket att han blev irriterad. Det känns bra mitt i helvetet. Att vi hann med detta. Att det känns som att vi fick säga hej då. Även om vi inte sa det rätt ut. Och även om vi innerst inne förstås bad om och hoppades på ett mirakel.

(Gudsonen, gudfadern och fadern. Och den gulligaste lilla tummen som någonsin funnits och någonsin kommer att finnas.)

Puh. Nu andas vi och går vidare…

På morgonen dagen efter satte vi oss i bilen tidigt. För att slippa Stockholms köer och för att komma iväg så tidigt som möjligt. Nu skulle vi till Sundsvall.

Resan gick så löjligt fort att vi var framme innan jag ens hann sätta ner min handväska på golvet. Vi styrde genast kosan till vårt hotell där vi bott förut. First Hotel Strand. Ett trevligt och fint hotell. Och eftersom vi bokade med Coop Hotellpremie bodde vi väldigt billigt. (Tips!!).

På kvällen var vi hembjudna till Anna med familj. Samma trevliga och härliga familj som vi var hembjudna till förra gången. Vi hade en otroligt trevlig kväll som innehöll så mycket att vi inte kan fatta att vi inte drabbades av inre stress. Vi åt sanslöst god mat, lekte kurragömma (känslan när man blir upptäckt när man sitter två vuxna och hukar bakom grannens soptunna när de kommer hem med bilen, den känslan går inte att beskriva), vi spelade kubb, pratade viktiga prenumerationer och planerade kommande vintersemestrar.

Även här fick jag presenter. En fin uggla av filt, superfina örhängen och en påse med smarriga grejer i. De smarriga grejerna åt vi upp senare på resan. Örhängena och ugglan har jag sparat och inte ätit upp.

De smarriga grejerna kommer från Smakrummet på Norra Berget. Minsann.

Dagen efter bjöd Trevliga Familjen med oss på picknick till Norra Berget. Där levde vi lyxliv på filt, åt glass, tittade på utsikten, njöt av sällskapet och pratade om hur dyrt det är att gå på circus. Och om våra namn på Instagram och kommande semestrar.

Här i en fin butik köpte jag även en fin plåtburk. För fin för att motstå.

Efter utflykten fick vi tyvärr säga Hej då till våra kära vänner. Och På återseende förstås. Fina vänner måste man träffa snart igen. Så är reglerna. Annars står man inte ut. Jag lipade förstås i bilen när vi skiljts åt. Men så är det. Bara att bryta ihop och snyta sig.

Min man och jag roade oss själva i Sundsvall på kvällen. Åt god indisk mat på Taste of Inidia och promenerade runt i fina staden. Det var någon festival på stan den kvällen också. Trevligt.

Och en kändis gick förbi oss när vi satt och vilade benen. Minsann.

Ja, detta blev otroligt fina dagar. Mitt i allt. Som vi alltid kommer att minnas. Middag och picknick ihop med fina vänner. Jag vet inte om det är så mycket som slår detta.

Tack alla. Både i Stockholm och i Sundsvall. Och Linköping/Borensberg och över allt.

4 thoughts on “Semesterturné, del 1

1. Hej kära du. Mitt hjärta brister såklart när jag läser det här. Det som inte får hända händer ibland och då är livet faktiskt jävla bara skit. Jag skickar en miljon kramar till dig genom cyberrymden. Fina Susanne. ❤

2. Life is like a nox of chocolate. Det finns den dör vidriga körsbärsgrejen i Aladdin som man önskar försvann.
    Vi är så glada att ni kom upp till Sundsvall. Mitt i eländet. Kram

3. Mysigt med kalas o klädshopping och fina vänner!
    Men jag får andnöd när jag läser om gudsonen ❤ Vet inte vad jag ska skriva, för det går liksom inte att smälta. ❤