Blandade tankar en måndag efter semestern

Var på MIO idag och köpte ny säng. Det var mycket folk vid kassan och de skulle delbetala och de skulle mäta bord och beställa hemkörning och prata om vädret och sånt. Vi fick sitta och vänta i en soffa. Vi satt inte i sjön precis. Soffan kostade lika mycket som jag får ut efter skatt per månad. (Jag vill inte säga att det är massa pengar, jag vill bara säga att det var så det var.) (Jag är nämligen ingen skrytmåns.)(Jag är heller inte så säker på att min lön är något att skryta om).

I alla fall så blev jag lite matt där i soffan. Och tänkte att huuur lång tid ska man behöva vänta på att få slanta upp egentligen.

Vi fick nog vänta i tio minuter ungefär.

Det är ingenting mot hur lång tid det tagit för oss att få tummen ur med att köpa ny säng. Vi bestämde oss för detta för ett år sen.

Men ett år är tydligen okej. Men ett år och tio minuter är alldeles för länge.

Tydligen.

Och sen förstår jag inte detta med att allt är så magiskt nu för tiden. Vädret är magiskt, maten är magisk, kvällen är magisk och musiken är magisk. Känslan är också magisk ibland och sällskapet också. För att inte tala om solnedgången. Så himla magisk!

Jag har svårt för det där ordet.

Det rockar inte.

Och det behöver bytas ut mot något nytt.

Dock tycker jag att orden rimligt och härligt är bra ord som vi kan fortsätta säga om det mesta ett tag till.

Men att säga att någon är mamma eller pappa till ett projekt borde vara förbjudet.

För att inte tala om tillbehör. Vad är det för tillbehör till hamburgaren?

Ja, fyra överdrag av plast och några extra spik. Och några extra påsar slänger vi med. Hålfotsinlägg går också att få som tillbehör men kostar extra.

Nä, det var bättre förr.

(Nej, verkligen inte!)

One thought on “Blandade tankar en måndag efter semestern

  1. Du är så bra ❤ och klok, alltid.

    Jag drömmer också om ny säng.

    Mamma & pappa till ett projekt, ja, som jag skrattade. Det hör jag alldeles för ofta. Eller "jo men projekt x är ju min lilla bebis!" (sagt med lite gullig röst). Nej det är ett projekt, ingen levande sak. Bara värdsliga ting.

    Kram!

Kommentera

