Glossybox – Juni & Juli

Medan jag och bloggen låg i träda och hade annat för oss så kom det två lådor till mig. Jag brukar tycka att det är kul att skriva om dem här i bloggen och det är även kul för min egna självaste skull. För att spara och för att kunna komma ihåg, söka efter och forska i. Och sådär.

Men just nu känns det sugigt.

Så nu gör jag en snabb version. Bara för att.

Håll i er.

Här är junilådan. Som designats av Lovisa Burfitt. Typiskt skitsnygg låda.

Shampoo & Showergel från Naobay. Gillar detta. Doftar ljuvligt och känns härligt. 165 för en flarra. Dyrt. Men ändå en trevlig grej.
(Har tidigare fått mjukgörande kräm.)

Lip Balm från Naked Lips. Åh, detta är ljuvligt. Men jag saknar färg på det. 42 spänn. Så värt. Kommer nog köpa.

Kajalpenna från Färg. Ja, jag gillar kajal. Denna kommer jag att använda. Jag fick svart. Jag gillar den. 99 kr. Bra pris.
(Har tidigare fått lipgloss)

Mascara från Benefit Cosmetics. Har inte testat. Använder bara vattenfast.
(Har tidigare fått mirakelprimer)

Stylingkräm från Schwarzkopf PRO. Jag hatar såna här engångsförpackningar. Jag kan inte avgöra med en så liten klick om en grej är bra eller ej. Detta går fetbort.

Vårdande hårolja från Schwarzkopf PRO. Jag gillar håroljor men har inte testat den här lilla söta flaskan ännu. Men den är säkert bra. Olja is the shit för mitt torra hår.

Och så juli-boxen. Även den väldigt snygg. Stars ands stripes. Coolt.

Ögonpenna från Elizabeth Mott. En ögonskugga i geleform. Som en penna. Alltså denna älskar jag. Fin ljus färg och väldigt fint glitter. Åh! Denna kommer jag vårda ömt! Originalprodukten kostar 139. Måste köpa direkt.
(Har tidigare fått mascara.)

Mineralläppstift från Bellápierre Cosmetics. Supehärligt stift som jag hade älskat om det inte vore för att färgen (cerise) är skitful. Men doften och känslan är perfekt. Kanske vill ha ett i en annan färg.
(Har tidigare fått mineralpuder och mascara.)

Top coat nagellack från Seche Vite. Åh! Sånt här älskar jag. Det ska penslas på innan vanliga lacket torkat och så ska det bli helt perfekt tydligen. Funkar det är det jag som köper hem en pall. Lacket ska hålla i en evighet och det finns tydligen inga gränser för hur bra detta är. Jag har inte testat ännu men kommer göra det. Kanske redan ikväll till Sommar med Ernst.

Sminkpensel från Teeez Trend Cosmetics. Superfin pensel som känns himla härlig och bra och dessutom är sagolikt snygg. Hurra. 179 stålar. Värt.

Anti Age Mask från Scalpure. Har inte testat men är nyfiken. Lera rik på mineraler som rengör och förbättrar blodcirkulationen. Lätt att jag kommer att testa denna i helgen.
(Hittar ingen hemsida för Scalpure. Bara återförsöljare.)

Sådär ja. Det var det det. Nu vet ni vad lådorna innehöll. Nu kan ni pusta ut och gå vidare i livet. Äntligen.

One thought on “Glossybox – Juni & Juli

  1. Tack! Jag har faktiskt undrat! 🙂

    Lite synd att man inte kan säga tex ”jag vill inte ha mascara”

    Seche vite har jag hört så mycket gott om, ser fram emot rapport o hoppas det funkar. Blir så trött på att lägga en evighet att måla när det håller typ 12 timmar.
    Kram!

Kommentera

