Så mycket spännande grejer

Alltså idag. Det har hänt så mycket spännande och kul grejer. Min lyckodag verkligen.

Det började på fikarasten. Morgonfikat. Då hällde jag ut en hel kopp (ganska kallt) kaffe i knät på en kollega. Som inte blev så glad.

Några timmar senare var jag inne på en annan avdelning än min egen och pratade med några kollegor. På vägen ut där ifrån stannade jag till för att prata med en annan kollega. De första kollegorna trodde att jag var ute ur rummet och passade på att prata högt om vad de tyckte om mig och mitt besök. De skämdes lite när de förstod att jag hört.

På ett sätt blev jag ledsen. Men på ett annat sätt skiter jag i det. De kommenterade min jobbgrej som jag kom in för att prata om. Det var inte som att de pratade om vad jag hade på mig. Men eftersom jag var budbäraren blev det ju jag som var syndabocken. Och det jag kommit för att säga föll dem inte på läppen.

Behöver jag säga att de smörade för mig sen resten av dagen.

Behöver jag säga att de kan smöra hur mycket som helst. Jag bryr mig inte.

Vi är där för att sköta ett jobb. Jag skötte mitt. Det passade inte riktigt dem.

Men å andra sidan. Jag har sålt ett halsband. Jag har en ganska fri och ledig kväll och jag kan virka tills jag stupar. Och det var inte jag som snackade skit om någon som råkade höra.

Men det var jag som spillde kaffe.

Jag sa förlåt.

84 gånger.

2 thoughts on “Så mycket spännande grejer

  1. Ååå men stor kram!
    Att hälla ut något på någon är ju aldrig roligt 😦 men personen måste ju förstått att du inte gjorde det med mening.

    Men det där med att snacka om någon eller ett ärende är ju inte okej. Även om det inte var om dig som person eller vad jag ska säga, så gör man inte. Kanske lärde sig personerna något, jag hoppas det.

  2. Men blä… vilken pruttdag!
    Inte kul att spilla kaffe – men vad sjutton det var ju knappast med flit…

    Jag fick ju en tallrik salsa nerhälld i ryggen på en restaurang i våras. Jag led med servitrisen.. Skulle jag blivit arg? Vad hade det lett till liksom?

    Och så skitsnack på det… tråkigt!

    Kram

Kommentera

