Back off!

När jag kör hem från jobbet händer det ofta att ett pucko kör bakom mig. Inte samma pucko varje dag utan olika. Det finns många. Nästan varje dag åker det ett pucko bakom mig på väg hem från jobbet.

Man känner lätt igen dem. Man känner igen ett rikspucko när man ser ett. De är otroligt lätta att känns igen.

För de ligger SLICKADE bakom en. De kör så nära att man inte ser varken lysen eller reg-skylt i backspegeln. De tycker att 3-sekunders regeln är för töntar och kör istället med 0,5-sekunders regeln. Den regeln gillar de skarpt.

Skitcoolt att sitta fast-smetad i bakluckan på mig om jag är tvungen att bromsa. Skitcoolt att lösa ut airbags och ge mig nackskador. Skitcoolt att ringa en bärgare. Hälsar de på mig på sjukan sen eller?

Dagens pucko körde långtradare. De väger väl en miljard ton ungefär och klarar väl en tvärnit med en stoppsträcka på 5 cm va? Eller 50 meter kanske?

Jag bromsade till några gånger. Snabbt. Så att bromsljusen blinkade. För att visa att BACK OFF!!! Liksom blink-blink-blink.

Då blev puckot arg och tände helljusen och tutade. Och körde ÄNNU närmre.

Dubbelpucko.

Håll avståndet är ni snälla. Var inte ett pucko.

Och absolut inget dubbelpucko.

2 thoughts on “Back off!

  1. Har precis samma tanke varje morgon och em. Skrämmande. Om de bara hade riskerat sina egna liv… Men de ”leker” ju med alla andras också. Så dumt.

    Lovar att hålla avstånd. Dessutom håller jag hastigheten. Tänker att skylten finns av en anledning och inte för att någon vill jävlas med just mig.

    Kram!

  2. Fy sjutton för såna idiotas!
    Man säger ju ofta ”Kör försiktigt” – men det hjälper liksom inte om ens medtrafikanter (eller mottrafikanter kanske man ska säga då..) inte gör detsamma.

    Hälsningar från en som vet.
    Airbagexplosion luktar inte hallon!

Kommentera

