En sån där söndag

Det är en sån där dag idag. En dag i paus. Inget nytt. Intet nytt under solen.

Men mycket ut av det gamla. Det händer saker här. Det känns så väl att vi är på rätt väg. Det är inget som syns på ytan och inget som direkt finns. Men det är en känsla. Att det blåser åt rätt håll. Även om det just nu bara är en liten sval bris.

Men det är i alla fall inte motvind. Och heller inte helt vindstilla.

Igår var vi på fest med kul studenttema. Vi gick all in med mössa, skyltar, blommor i cellofan runt halsen, minichampagne och plastglas i snöre. Mer om detta senare. Men det var kul. Och jag vände på min mössa när jag kom hem. Läste skrivna hälsningar i fodret. Fina ord från klasskompisar jag inte tänkt på på väldigt länge. Interna skämt jag inte längre förstår. Namn som jag inte kommer ihåg ansiktet på.

Det var kul en stund att läsa och minnas. Men sen åkte den ner i lådan i källaren igen. Den ligger bra där.

Nu tittar vi framåt. Åt rätt håll.

Nu ska vi se till att räta upp det här skeppet. Och ta sikte långt fram. Och få en stabil färd och skjuts. Ditåt. Dit vi vill.

Måste bara göra oss av med ännu mer last. Så att vi inte sjunker på vägen.

One thought on “En sån där söndag

  1. Det låter så himla roligt med festen! Jag läste också i min mössa för ett tag sen. Det känns på sätt och vis som om det vore 40 år sedan jag tog studenten. Tänker på vänner och namn. Två personer är vänner, resten bara namn och minnen.

    På rätt väg låter bäst. Vi har röjt lite här idag. Inte på rätt väg än, men vi tar inte in mer vatten än vad vi hinner hinka ut. Eller nåt.

    Kram!

Kommentera

