En grön variant

För 150 år sen (nåja) lagade vi ju Tareqs falaflar av gula ärtor. Rätten blev en superfavorit hos oss. Vi har lagat den flera gånger och tröttnar aldrig. Men nu tänkte jag att jag skulle testa en ny variant.

En grön variant.

Det gick skitbra.

Med gröna ärtor, bladpersilja från en vän och ett glatt humör (va?) gjorde jag idag gröna falaflar. Som blev runda. Och supergoda.

Dessa blev exakt lika goda som de med gula ärtor. Så, man kan väl säga att det är färgen som skiljer. Och den gröna färgen är rätt härlig så jag tror att jag föredrar de gröna. Men bara för färgens skull.

2 thoughts on “En grön variant

Kommentera

