Några dagar

Ni vet ju att jag och min man gärna besöker Hooks Herrgård. Det vet man. Det är inget man går omkring och funderar så mycket över. Man vet det. Det är vårat favoritställe.

Därför var det rätt enkelt att säga att min man önskade sig en övernattning där i present när han fyllde år i januari. Och på grund av det ena och det andra så dröjde det till juli innan vi hann dit. Men vad gör det? Lika mysigt för det.

Vi hade tur och fick ett väldigt fint rum med två våningar. Nere är det badrum och en soffa och fåtöljer. Uppe är det sovrum, skrivbord och garderober.

140901-03 140901-04 140901-06Inte så många bilder, men… ja… så blir det ibland.

Det var en regning och dimmig dag, men vi gick lite runt i området, tog en öl i golfrestaurangen och mådde väl i största allmänhet.

Middagen var som vanligt helt sagolik. Jag vet inte ställe som serverar godare mat. Det är sanslöst så duktiga de är. Och så fint allt är också!

Efter middagen tog vi en promenad. Det var dimmigt men det regnade inte.

Och så var vi ju tvungna att spana lite på vårt stammisrum. Där vi brukar fira vår bröllopsdag varje år…

Himlen var aningens rosa den här kvällen. Väldigt fin. Men inte på långa vägar så rosa som förra sommaren. Jösses. Jag har aldrig varit med om maken.

Ja, det var en väldigt fin resa. Tack till alla som gav detta till min man och tack särskilt också från mig. Som fick följa med.

One thought on “Några dagar

Kommentera

