Varje dag en ny känsla

Varje dag har en egen känsla tycker jag. Ni vet, man kan tänka tillbaka på en särskild dag då något hände, eller inte hände, och så känner man den känslan direkt. Man minns precis hur det kändes. Och man kan när som helst känna den känslan igen. Kanske känner man en doft också. Som något slags grädde på moset. Man minns hur det kändes och hur det luktade.

Jag känner ofta dofter när jag tittar på foton. Satt just och kollade på bilder från semestern. Plötsligt kände jag en doft av det som fanns. Och det som var. Och det som kändes.

Det är säkert likadant för er. Jag vill inte på något vis påstå att jag är unik.

Tyvärr avslutas den här dagen med känslan ”Besvikelse”. Det är inte så att jag går under, men besvikelse är dagens känsla.

Det är nästan min värsta känsla. För den känner man bara mot dem man tycker om. De man inte bryr sig om blir man sällan besviken på.

Det är sällan jag går tillbaka till Konsum, går fram till personen i kassan och säger ”Nu tog du för mycket betalt av mig. Jag är så fruktansvärt besviken på dig. Ja, just dig. Just dig är jag besviken på.”.

Det händer inte. Den känslan finns inte.

Mia Törnblom säger att man kan känna besvikelse och sorg när kontot är tomt. När man gjort för många uttag utan att någon gång emellanåt sätta in.

Kontot är övertrasserat. Det är liksom minus nu.

Det börjar bli pay back time.

En sån där dag som luktade gott. Mycket godare än den här dagen gör.

One thought on “Varje dag en ny känsla

Kommentera

