Sånt där man läser

Idag när jag vaknade kände jag att mitt liv har blivit väggord. En tavla eller ett vykort med text på. En inramad målning på en toalett. Eller ett klotter på en tunn skiljevägg på en offentlig toa på kinarestaurangen runt hörnet.
Ja, eller på tjottan i simhallen.

Var ni vill. Och hur ni vill. Med vilken bakgrund som helst. Men texten är solklar. Och tydlig. Och fruktansvärt sann.

”Om du inte har en egen plan ingår du snart i någon annans.”

Och så har jag den där låten från Mellot 1983 i huvudet. På repeat.

Marionett.
Ritz

3 thoughts on “Sånt där man läser

  1. *Skriver genast ner min plan* och har inte så lite ångest. Men bra med en påminnelse om att jag måste ta tag i mig själv. Innan någon annan gör det.

Kommentera

