B-L-O, S-S-A!

Jaha ja! Minsann! Lavendel. Jo, jag tackar ja.

Eller ja… jag vet inte om jag tackar så mycket. För mig är lavendel lite samma sak som tvål. Och tvål vill jag inte värma upp och stoppa russin i precis.

Men jag kommer självklart att beställa 3 flaskor. Det gör jag alltid.

”Hur många ska vi beställa i år” frågar alltid min man. Och jag svarar alltid ”Tre”. Jag funderar på att svara ”Fyra” istället. Vi får se.

Jo, man köper en att dricka upp, en att ge bort och en att spara. Det är så det. Reglerna är såna.

Vi har både 20132012, 2011, 2010 och flera andra i källaren. Lite sjukt. Men också väldigt kul.

Nästa år tycker jag att BLOSSA Lakrits vore på sin plats. Hade tippat på den i år, men ack vad jag bedrog mig. Nu blev det istället tvål.

Kan vara gott det också.

Men om jag får rösta på den snyggaste produktbilden väljer jag 2010. Den bilden får mig att vilja bjuda till glöggmingel redan på fredag.

Saffran. Det är annat än tvål det.

 

 

Blossa genom åren

2013 Dalecarlia
2012 Yuzu & Ingefära
2011 Arabica
2010 Saffran
2009 Clementin
2008 Blåbär (favorit!)
2007 Havtorn & Kanel
2006 Lingon & Enbär
2005 Hjortron & Armagnac
2004 Vinteräpple
2003 Pomerans

2 thoughts on “B-L-O, S-S-A!

  1. Fast den här tror jag ändå på. Det är ju gott med lavendel i kakor o annat. Det smakar inte tvål kan jag lova. Otippat absolut, men jag tror det blir bra!

    Och lakrits, jag köper tio flaskor. Minst!

  2. Kul att det är fler som är ”lite sjuka”! Jag har en flaska sparad från -03 … I början blev det bara så att en flaska blev över och efter ett par år började jag alltid köpa en extra 🙂

Kommentera

