Positiva grejer

Tack alla ni som svarat på frågan i inlägget nedan. Det strömmar in svar. Gulle er.

Idag känner jag att jag måste få berätta om några typiskt fina saker som hänt.

1. Vi har röstat. Tänk att min röst är så viktig att jag får hem en röstsedel och information om vart jag kan gå. Och när. ”Kom om välj vad du vill”. Precis samma sak som hänt er. Som får rösta. Använd er röst. Och rösta inte på skitpartiet. Vad ni vill, men inte på skitpartiet. Tack.

2. En ascool dam kom fram till mig på willys parkering när jag ställde tillbaka kundvagnen. ”Jag känner att jag har stirrat på dig. Men jag vill bara säga att du har en väldigt fin tunika.”.
Hon var så snygg. Och jag önskar att jag inte blev så paff som jag blev. Att jag hade sagt att hon hade snurrat om sin sjal runt huvudet så typiskt coolt. Men jag sa tack. Och att hon gjorde mig otroligt glad. Det sa jag fyra gånger.

3. När vi kom hem låg en utlånad handväska i vår brevlåda. Och en stooor squash på trappan. Vi hade haft fint besök medan vi var på willys. Som lämnat fina spår.

4. Såg just Landgång på SVT. Jösses. En stor båt full med läkare som jobbar gratis för att hjälpa människor i Afrika. Några damer fick synen tillbaka. Herre jösses. Ta mig dit. Jag vill också hjälpa till.
Se programmet! Gör det.

5. Imorgon är det fredag. Halleluja.

One thought on “Positiva grejer

  1. Nu är jag lite sen… Men
    1. Bra att du röstade o det inte på ett skitparti.
    2. Hoppas du i efterhand kan sträcka på dig o känna dig glad. Visst blir en gärna sådär paff. Vi människor är ganska dåliga på att säga snälla saker och ge komplimanger tycker jag. Jag försöker verkligen bli bättre på det.
    3. Kul!
    4. Ja, som jag grät. Såg det i efterhand på svt play och tårarna trillade. Vilka fantastiska människor. Vilka hjältar!
    5. Å vad jag önskade att det var fredag imorgon :-/
    Kramar!

Kommentera

