Mitt i veckan

Man säger ju att onsdag är mitt i veckan. Det är ju rena rama bullshit…en. Det är mitten av arbetsveckan. Det är inte bullshit. Men mitt i veckan. Pyttsan.

Hur som helst är onsdagen en bra dag tycker jag. Man har klarat av måndagen och tisdagen och det känns liksom lite mer hoppfullt igen.

Igår var det en annorlunda tisdag. Jag var på ost- och vinprovning ihop med en hög andra tjejer. En väldigt trevlig och god kväll. Vi röstade fram ost och vin som meningen med livet och tyckte att allt var en fröjd. Och det var det också. För har man vin, vänner och goda ostar inom en armlängds avstånd så behöver man inte så mycket mer. Inte just då i alla fall.

Idag däremot behövde jag något helt annat. Eller jag har behövt en grej rätt länge. Men inte fått tag på. En lyckoklöver. Helst med röda blad men i brist på annat kan jag tänka mig en med gröna. Ja, den här blomman är så hip nu att det liknar ingenting. De pratade om den i Go’ kväll i lördags t ex. Och kanske är det därför den inte går att få tag på nu. Letar och letar som en galning.

Men jag kunde inte åka hem tomhänt från blomsteraffären idag. Så jag köpte två andra finingar. Inga klöver, men fina ändå.

6 thoughts on “Mitt i veckan

  1. Onsd em/kväll borde vara mitt i va ? 3,5 dag av 7.
    Hoppas du hörde Matilda dramma i med Etta James ”At last” nyss. Äntligen nån som sjöng ordentligt !👍👍

  2. Onsdagar är bra. Jag håller med. Fast kanske av lite andra skäl för min del. Hur som så är onsdagen alltid välkommen. Just för att på torsdagen känns det lättare. Nämre helgen o lättare steg till jobbet.
    Det lät som en riktigt fin kväll. Ost kan jag vara utan, men vänner är ju livet!
    Kramar!

  3. Jag har alltid tyckt att onsdagen är bästa dagen i veckan. Halva tiden har gått (ja, 2.5 dagar tycker jag med) och sen är det bara två dagar kvar till helgen. Eller egentligen bara en eftersom att jag aldrig tycker att fredagen räknas, det är ju ändå då helgen börjar.

    Himmel, vad gott det såg ut med ostarna!

  4. Åh..lyckoklövern är en finfin blomma. Den är också supertålig, vilket knappast är störande på nåt vis. Hade flera såna förut och min förra svärmor vattnade ihjäl dom när vi var på semester – men det var ingen fara på taket. Bara att dra loss alla blad och blommor, byta jord och plantera de där små söta morotsliknande kottarna, som allt växer ur, i en annan kruka. Och voilá! Blomma räddad! =)

  5. Låter som en underbar tisdag. Jag och min syster har sedan lång tid tillbaka Tokiga tisdagen. Något kul, gott och trevligt bokas in eftersom tisdagen känns ibland totalt meningslös :).
    Fick till mig här om dagen också att det heter Throwback Thursday, en dag då man skall ”kasta bort” gammalt groll eller något som inte är bra. Onsdagen är min värsta dag och jag har ännu inte lyckats få den till att bli en behaglig och trevlig dag, märkligt…
    Man kanske ska göra den till den Otroliga Onsdagen?

    Ha en härlig helg!

    Kram!

Kommentera

