Drömtydning

Jag drömde i natt att jag var hemma hos Laila Bagge. Jag hade visst varit med i någon tävling och vunnit detta. Att få komma dit. Och vara med en vanlig dag.

De hade huset fullt med människor. Barn och vuxna. Och djur. Trettio hundar eller nått. Alla kom och gick som de ville. In och ut. Och tog mat ur kylen utan att fråga först.

Och de bodde jättefult. Sopor överallt och stökigt som bara den. Genom fönstret kunde man se Pernilla Wahlgrens hus (Jättefult. Tänk ruckel.) och en sopstation. Som var mer ett berg än en station.

Undrar varför jag drömmer så? Om detta?

Ja, för min del tycker jag bara att det finns ett svar.

Det luktar avundsjuka.

Jag har drabbats av en dödssynd.

Jag borde skämmas.

One thought on “Drömtydning

Kommentera

