Miss Jellybean

Jag har kämpat ett par dagar med ett mönster till en väska. Och på väskan ska det sitta ett lock som är som en virkad rund duk. Och mönstret är ett diagram-mönster. Jag lyckades fatta en enklare variant av ett sånt för en tid sen, men detta är ta mig tusan omöjligt att fatta. Jag fattar att man börjar längst in och virkar sig ut mot kanten. I cirklar. Men vilka maskor hör till vilket varv? Fattar noll.

Så jag repade upp fjorton gånger och bröt ihop.

Fast sen tog jag mig samman och kom på att jag kunde skita i alltihop och virka nått kul istället. Och då virkade jag Miss Jellybean.

Det var hur kul som helst. Och jag blev på bättre humör. Hon borde få sällskap av Miss Marshmallow och de andra också, men det får bli en annan dag.

Sen fick jag hybris och gjorde mig två armband. Bara för att jag kan.

Men virka enligt diagram kan jag inte. Det är bara att inse.

 

 

One thought on “Miss Jellybean

Kommentera

