Lördag

Lördag morgon och vi väntar besök. Dricker kaffe och tittar ut genom fönstret. Det är soligt men väldigt blåsigt.

Likadant utanför som inuti. Mitt liv känns rätt soligt men blåsigt. På ett bra sätt.

När vi för några år sen gjorde personlighetstest på jobbet så ställde vi frågan om hur testet förändras om vi gör det om några år igen. Vi fick svaret att man oftast behåller sina egenskaper men att de ofta förstärks med åren.

Min kurva från testet för två år sen såg nästan exakt ut som testet vi gjorde efter sommaren i år. Förutom att kurvan var mer utdragen. Det jag var för två år sen är jag fortfarande men nu är jag det ännu mer. Det jag var ganska mycket sist är jag väldigt mycket nu.

Jag tycker det känns bra att det är så. Jag vågar lita mer på mina tankar och känslor nu. Jag vet att det jag känner starkt för nu förmodligen känns ännu starkare om ett tag.

Jag kommer att vara såhär. Men vissa saker kommer jag bli ännu mer av.

I testet mäts inga dåliga egenskaper. Ingen egenskap som mäts är dålig.
Jag ska absolut se till att mina dåliga sidor ska bli färre och svagare.
Men det jag trivs med och som känns rätt tänker jag göda. Ge massor av näring.

Och pepp.

Ha en trevlig helg. Nu ska vi hämta gäster vid tåget. Fett najs.

One thought on “Lördag

  1. Hoppas du har en fin lördag!

    Så intressant det där med att man förstärker sina sidor o blir så mycket mer självsäker med åldern.
    Jag skriver verkligen under o känner igen mig.
    Kram!

Kommentera

