Duk-väska

Jag såg en fin väska på nätet för ett tag sen. Locket till väskan var en rund virkad duk. Jag hade aldrig virkat en rund duk förut. Men tänkte lite ”Hur svårt kan det vara” och så letade jag rätt på mönster. Det mönstret som var till väskan var ett diagrammönster och det fattade jag precis noll av. Men nätet kryllar av mönster så jag hittade ett annat och satte igång.

Det visade sig att det är otroligt kul att virka runda spetsdukar. Och jag tycker att det blir extra fint med på tok för tjockt garn. Så, duken blev klar i ett nafs och sen var det bara väskan kvar.

Det ska komma till en knapp på väskan också. Men jag vet inte riktigt hur jag ska sätta dit den. Eller hur den ska se ut.

Fram…

Bak…140929-06 140929-08 140929-09

Ja och sen fick jag sug efter fler runda dukar och tog fram ett opassande garn för dukvirkning och gjorde den här. (Tack till Bibbi för mönstret!)

 

Jag har ingen aning om vad jag ska ha den till. Men det gör inget tycker jag. Och idag har jag gjort något jag längtat länge efter att hitta energi till. Städa bland alla mina mönster. Men i morse kände jag att jag orkade och rev fram alla mönster ur alla skrubbar och vrår. Det blev ett ordentligt arbetspass vill jag lova. Men nu är det klart. Nu är de sorterade i kategorierna fika, kläder, inredning, gubbar, djur, mat och några grejer till. Man kan tro att det är en receptsamling som blandat sig med en mönstersamling. Ha ha.

 

2 thoughts on “Duk-väska

  1. Hej,
    din gröna duk blev ju jättefin. Det är kul att använda ”fel” garn ibland för det förändrar storleken. Din dukväska var kanoners. Nu ska jag snoka runt lite mer på din blogg. Det är alltid skoj att hitta nya virk- och stickmänniskor.
    Må gott.

Kommentera

