Något helt fantastiskt

Precis innan jag skulle gå upp i morse vände jag mig hastigt om i sängen. För att nå klockradion. Det var då jag märkte det. Med besked. Att kristallsjukan kommit tillbaka. Jag såg skenet av klockradion som ett streck över hela min synbild. Och världen snurrade runt och hoppade upp och ner. Tills allt stannade av. För att sen börja om när jag reste mig upp. För att sen åter igen snurra runt när jag tvättade håret. För att sen börja om när jag torkade håret.

Jag vet vad det är nu. Jag känner igen det. Och jag blir inte rädd. Och jag vet att jag inte kommer att svimma av det. Även om det känns så. Men det är så jobbigt. Och det gör mig så ledsen.

Medan allt snurrade på kliade jag mig på handen. För att sen se att jag har ett stooort bett på handen. Som under dagen svullnat så pass att jag har en knoge på översidan på höger hand. Inte 4 som på den vänstra. Det kliar något bedrövligt och har ändrat färg till lila. Och det stramar i fingrarna när jag böjer dem.

Och förkylningen håller i sig.

Så livet är verkligen en dålig skitfest idag. Det vill jag lova.

Men därför. Därför. Därför. Därför blev jag så glad att jag nästan föll i gråt när jag fick ett paket från Stephanie. Bara sådär. För att hon vill önska mig en happy höst. Och det känns ju helt fantastiskt. Och det funkade. För min höst blev 100% mer happy nu.

Helt fantastiskt. En sån fin mugg som jag såg på Stephanies Insta och föll pladask för. Och så skickar hon en sån till mig. Och Halloween-Oreos. Och sånt där amerikansk Halloween-godis som ser ut som majs. Som jag sett så många gånger på nätet, på film, i tidningar och överallt. Men aldrig smakat. Aldrig sett på riktigt. Och alltid undrat över. Och så en fin, fin, fin liten röd väska med Hello Kitty och en glittrig rulle med tejp.

Jösses. Jag är rik som ett troll.

Tack Stephanie! Stor kram. Och TACK!

3 thoughts on “Något helt fantastiskt

  1. Men åh, det är hemskt. Jag har haft något snarlikt men det var inflammation på balansnerven. Jag levde i ett virrvarr och jorden snurrade sjuttioelva gånger dygnet runt. Jag lider med dig!
    Kanske en ringklocka att det är dags att coola ner sig? Tar med mig Happy Höst uttrycket – I like it! Stor kram. ❤
    P.S Tack för att du skrev så bra om FB.

Kommentera

