Sånt där som pågår bakom kulisserna

Det är snart fredag igen och inte gör det mig något. En vecka som var rätt dålig i början verkar ändå sluta bra. Trots ett stort konstigt bett på ena handen (som nu byter om från jättesvullnad till lila ton) och kristallsjuka. Båda grejerna blir bättre för varje dag som går och det är ju otroligt positivt.

Jag har ikväll utsett en vinnare, jag har i veckan fått paket och jag har även shoppat lite blomster. För det behöver jag. Jag har varit relativt blomlös ett tag. Jag har ju som ni vet inga gröna fingrar. Men jag lär mig. Och jag saknar gröna levande växter. Så jag handlar hem…

En kasse med fyra växter och en ytterkruka för 200 kr. Det tycker jag känns rimligt och värt.

Jag har ju länge letat efter den otroligt trendiga växten elefantöra. Och äntligen fick jag tag på en idag. Svindyr och pytteliten. Men trendig. Om det nu är viktigt.

79 stålar för den här lilla sparven. Men nu har jag en. Och det känns bra.

Nu kanske ni tänker trösta mig med orden att den kommer växa och bli större och bli värd sina 79 kronor. Jo, det kan man ju tänka sig. Men man vet aldrig i det här hemmet. Den kanske inte ens överlever helgen. Men söt är den. Och trendig. Vad nu det är värt.

De andra blommorna i kassen är en vit minicyklamen, en novemberkaktus och en doftkalankoe.

Minsann.

I tisdags, eller när det nu var, när jag skrev om min Glossybox så nämnde jag att jag använder en och samma ögonskuggsprimer och har svårt att tänka mig att byta. Då fick jag flera frågor om vilken jag använder. Och det är ju klart att jag ska berätta det för er.

Med denna sitter min ögonskugga perfekt en hel dag och mer där till. Och då kan man dessutom tänka på att jag är en människa som får tårar i ögonen så fort jag fnissar och att jag är rätt oljig i skinnet över huvud taget. Men ögonskuggan sitter alltid kvar. Tuben är bra, billig och dryg. Så nu vet ni. Satsa på den. Ni kommer att gilla den.

Förresten kan jag berätta en sak. Att jag använde min nya ögonskugga i morse. Och att den liksom har ett litet, litet hål där man ska stoppa ner en pensel. För att få upp skugga som är som damm. Otroligt fint damm. Om man stoppar ner penseln för långt och den liksom fastnar på vägen upp och skjuter iväg som en typ pilbåge, då får man ögonskugga i hela badrummet. Och det är ju snyggt. Eller som en kollega sa ”Men gud, vad fräscht!”.

Nä, men annars vet jag inte. Har inte så mycket mer att berätta. I helgen ska vi iväg på en utflykt som jag tror kommer att bli toppen. Och så ska vi laga god mat, röja och njuta av en skön helg hemma.

Vad ska ni göra?

Förresten har jag fått kommentarer om kristallsjukan. Sist jag fick det var det mycket, mycket värre. Då kunde jag inte gå utan att hålla i mig när det var som värst. Då sökte jag hjälp och fick med mig träningsövningar hem. Jag gjorde dem och jag blev bra. Den här gången har jag inte sökt vård men den här gången är det enormt mycket mildare. Så jag kan leva med det. Och jag vet att det går över. Tack till er som hört av er med omtänksamma kommentarer.

 

One thought on “Sånt där som pågår bakom kulisserna

  1. Hoppas innerligt att du mår bättre nu!
    Jag tänker bara på Karins konstgrepp när hon testade växter och kan inte sluta skratta så fort jag ser en riktig 😉
    Tack för primertipset, måste testa!
    Kram!

Kommentera

